در همایش شیرخوارگان حسینی مطرح شد:

جوانان باید به مسجد جذب شوند

بیرجند (پانا) - کارشناس مسائل دینی گفت :از آنجایی که ارتباط موثر با جوان میتواند راهی برای جذب وی به مسجد باشد، باید به این امر توجه شود.

کد مطلب: ۸۵۳۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
جوانان باید به مسجد جذب شوند

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حسینی یک کارشناس مذهبی در خراسان جنوبی ، در مراسم شیرخوارگان حسینی در سالن ورزشی شهیدین قاسمی با تسلیت ایام محرم اشاره ای به موضوع احترام به والدین کرد و گفت: پروردگار در قرآن به این مبحث توجه ویژه ای داشته و عمل به این موضوع را به قوم بنی اسراییل سفارش کرده است.

حسینی ادامه داد: اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که خداوند آن را در کنار توحید خود قرار داده است و فرموده« شرک نورزید و به والدین خود نیکی کنید».

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: در آیات و روایات چنین وارد شده است که اگر فردی دست نوازش بر سر یتیمی بکشد،به اندازه تارهای موی دستان وی، برایش قصر و منزل در بهشت فراهم میشود.

وی افزود: پیامبر در سخنان خود به مومنان مژده داده که اگر دل یتیمی توسط مومنی شاد شود، آن فرد در بهشت مسرور تر از سایر بهشتیان خواهد بود.

این کارشناس امور دینی اضافه کرد: علاوه بر این موضوع ، احترام به کودکان نیز باید مورد توجه قرار گیرد به گونه‌ای که باید کودک را با الفاظ محترمانه خطاب کرد تا شخصیت متعالی وجودی کودک رشد کند.

حسینی در بخش دیگری از صحبت های خود به آسیب و مشکل حال حاضر مساجد اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم در حال حاضر، جذب جوان به مسجد است که در بعضی مکانها ، این امر به فراموشی سپرده شده است.

این کارشناس مسائل دینی یکی از عوامل این امر را توجه کمتر روحانیت، مداحان و خادمین مسجد به جوانان عنوان کرد و ادامه داد: عامل مهم در جذب جوان به مسجد ، احترام گذاشتن به وی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار