لزوم آماده سازی فضای مطلوب و با نشاط آموزشی در مدارس

زاهدان(پانا)- رییس مجلس دانش آموزی سیستان و بلوچستان در مجلس دانش آموزی کشور گفت: ایجاد فضای با نشاط در مدارس صرفا با هزینه کردهای بالا محقق نمی شود زیرا می توان با اندکی برنامه ریزی همچون رنگ آمیزی، تزیین کلاس ها توسط دانش آموزان و استفاده از برنامه های گروه فریادهای شادی پیشتازان سازمان دانش آموزی و.. به افزایش نشاط کمک شایانی نمود.

کد مطلب: ۸۵۳۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم آماده سازی فضای مطلوب و با نشاط آموزشی در مدارس

الهه اربابی در جلسه ی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان اظهارکرد: ارسال گزارشات کاغذی معاونین پرورشی به ادارات موجب کاهش بهروری مربیان و معاونین پرورشی در مدارس میشود زیرا توجه ادارات به کمیت آثار فرهنگی و هنری باعث کاهش کیفیت آنها می شود و این امر با عدم تخصیص ساعت پرورشی در برنامه هفتگی نمود دوچندانی یافته است.

نماینده ی مجلس دانش آموزی استان در مجلس دانش آموزی کشور با اشاره به اهمیت تشکل های دانش آموزی، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت تشکل های بسیج، پیشتازان، اتحادیه انجمن های اسلامی و هلال احمر برای ارتقای سطح دانش آموزان در زمینه های مختلف امری مهم است.

وی ادامه داد: فعالیت هایی همچون پیشتازان و یا برنامه های اتحادیه های انجمن های اسلامی می توانند به مهارت افزایی دانش آموزان و همچنین موجب آشنایی نوجوانان نسبت به وظایف شان برای انقلاب اسلامی در عصر حاضر شود که این امر در مناطق جنوب استان و بخش هایی از شمال استان ضرورت توجه بیشتری را می طلبد.

اربابی مهم ترین مطالبه ی دانش آموزان را عدم دبیر تخصصی برای هر درس در بعضی از مناطق و یا مدارس استان یاد کرد و ابراز داشت: دانش آموزان استان همواره قدردان دبیران خوب و متعهد شان هستند و از مسولین آموزش پرورش نسبت به اهتمام ویژه برای حل این مسئله را خواستار شد.

وی با اشاره به اهمیت نهادینه کردن روحیه ی کار آفرینی در مدارس، بیان داشت: خوشبختانه اقدامات خوبی همانند برپایی بازارچه های کار و فناوری ویژه مدارس در سال های اخیر صورت گرفته است که می توان آن را در سایر مناطق محروم استان نیز تعمیم داد و زمینه های ارائه ی گسترده ی هنرهای دستی دانش آموزان را فراهم نمود.

نماینده ی مجلس دانش آموزی استان در مجلس دانش آموزی کشور با تاکید بر رویکرد افزایش مشارکت دانش آموزان در تصمیم گیری ها مدرسه و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری((در میان این نسل کسانی هستند که استعداد رشد و شکوفایی شان از نسل اول بیشتر است)) اظهار کرد: ما دانش آموزان نسل چهارمی های انقلاب اسلامی ایران این اطمینان را خواهیم داد که استفاده از توانمندی و نظرات مان که در مواجهه با تاثیر عملی تئوری های چنین جلساتی هستند، قادر به یاری مسئولین خود هستند.

وی ادامه داد: دانش آموزان این استان توانسته اند بدون کلاس های آموزشی و توجیهی خاصی نسبت به سایر استان های کشور در عرصه های مختلف در سطح کشور رقابت و افتخار آفرینی کنند.

وی در پایان، اظهار امیدواری کرد: ان شاالله مجلس نهم دانش آموزی، فعال تر از ادوار گذشته پیگیر مطالبات دانش آموزان استان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار