نخعی؛ لزوم بهره گیری از نقش آفرینی دانش آموزان در مدرسه

زاهدان (پانا)_ مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: نقش آفرینی و بهره گیری از مشارکت فکری و حضوری دانش آموزان بسیار مهم است لذا تمام مدیران آموزش و پرورش، مدارس و همچنین معلمان باید به این امر توجه ی ویژه ای داشته باشند.

کد مطلب: ۸۵۳۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
نخعی؛ لزوم بهره گیری از نقش آفرینی دانش آموزان در مدرسه

علیرضا نخعی ظهر امروز در آیین اختتامیه گرد همایی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان اظهار کرد: مدیران آموزش و پرورش باید آخرین اقدامات در خصوص شروع سال تحصیلی جدید را به نحو مطلوب اجرا نمایند.

وی ادامه داد: دسترسی مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان به سامانه های مختلف در حوزه های گوناگون بسیار ضروری است و مدیران باید پیگیر این موضوع باشند.

وی با بیان اینکه حفظ شأن اخلاقی، اجتماعی، کارشناسی و فنی همه عوامل به خصوص مسئولین مجموعه آموزش و پرورش امری ضروری است، عنوان داشت: برقراری ارتباط و تعامل با دیگران و داشتن تعاملات اجتماعی با دیگر دستگاه ها باید سرلوحه مدیران آموزش و پرورش قرار گیرد.

نخعی ابراز کرد: داشتن اطلاعات و آمار و حفظ جایگاه کارشناسی و فنی برای مدیری در مجموعه آموزش و پرورش ضروری است و ما باید شیوه مدیریت مشارکتی و توسعه این نوع مدیریت را جدی بگیریم و از ظرفیت فکری و توانمندی های مختلف افراد بهره گیری نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: باز سازی ارتباط مدیران آموزش و پرورش با مدارس یکی از ضروریات حال حاضر مجموعه تعلیم و تربیت است.

وی گفت: باید انتخاب صحیح و نظارت مستمر بر کار مدیران مدارس را دنبال کنیم و نظارت را به عنوان مهمترین فعالیت پیش رو مورد توجه قرار بدهیم.

وی با اشاره به اینکه باید رصد کردن و به موقع و به روز بودن در همه شاخص ها را در ابعاد و حوزه های مختلف جدی بگیریم، بیان کرد: مراقبت از جریان تربیت اصیل و بنیادی را رصد کرده و پیوسته پایش کنیم و از ظرفیت های پیدا و پنهان در این راستا بهره بجوییم.

نخعی عنوان داشت: باید آموزش نیروی انسانی و شیوه های آن را پیگیری نماییم و شادی، نشاط و ایجاد وضعیت مطلوب که منجر به تقویت روحیه در بین دانش آموزان، معلمان، مدیران و همه‌ی عوامل می شود را جدی بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان تاکید کرد: آموزش از راه دور فرصت و بستر خوبی برای تحقق اهداف آموزشی است لذا کار آفرینی در مدارس و جدی گرفتن آموزش مهارت های فنی حرفه ای و کاری برای تولید، اشتغال و آموختن کار دانش آموزان بسیار ضروری است و تمام مدیران آموزش و پرورش این موضوع را به عنوان یک مسئله‌ی مهم تلقی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار