استاندار اردبیل:

راه آهن اردبیل زودتر از خط آهن مشابه همجوار به سرانجام می رسد

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: کریدور راه آهن اردبیل _ آذربایجان به دلیل سهولت در اجرا و مسافت مناسب زودتر از خط آهن مشابه همجوار تکمیل و سرانجام می رسد.

کد مطلب: ۸۵۳۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
راه آهن اردبیل زودتر از خط آهن مشابه همجوار به سرانجام می رسد

اکبر بهنام جو در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه های استان اردبیل اظهار داشت : کارهای مطالعاتی راه آهن اردبیل _ مغان در حال تکمیل شدن است و از سال آینده این پروژه‌ها وارد ردیف بودجه می شود .

وی با بیان اینکه تمام کارهای انجام شده در استان حاصل تلاش تیمی و گروهی است افزود: در واقع با اتصال ریلی استان اردبیل به آذربایجان و قفقاز و آسیای میانه تحول عمیق در رابطه با توسعه اقتصادی استان رخ می دهد .

استاندار ادبیل افزود:سخت ترین پروژه و عملکرد چندماهه دولت در مسوولیت اینجانب تامین مالی پروژه راه آهن اردبیل_ میانه است که تمام فاینانس های داخلی و خارجی سایر پروژه ها با مشکل مواجه شده است اما روز شمار پروژه راه آهن اردبیل نصب شده است .

وی افزود : فاینانس 750 میلیارد ریالی راه آهن اردبیل کارهای اداری را سپری کرده و بزودی به شعبه معرفی می شود و با اولین پرداختی پروژه در دوشیفت کار خود را ادامه می دهد .

بهنام جو با بیان اینکه منطقه آزاد استان بعد از تلاش فراوان به تصویب نهایی مجلس رسید گفت: من معتقدم منطقه آزاد استان از همه مناطق موجود در کشور موفق تر عمل خواهد کرد و رسانه ها در کنار مسوولین باید برای امید بخشی و ایجاد فضای آرام برای مردم از مزایای اجرای منطقه آزاد بنویسند‌ .

وی افزود : نسبت به سالهای گذشته اعتبار عمرانی استان افزایش قابل توجهی داشته است به طوری که در بخش هایی مانند راه اعتبارات تا بیش از سه برابر افزایش داشته است .

این مسوول با تاکید بر اینکه پازل توسعه استان اردبیل در حال تکمیل شدن است اظهار کرد: افق 1400 برای استان ترسیم شده و با اجرای طرح های نوین ازجمله منطقه آزاد، مناطق ویژه اقتصادی و اتصال ریلی به شبکه سراسری و از همه مهمتر اتصال به آذربایجان ترمیم و روند توسعه استان شتاب بیشتری خواهد گرفت .

بهنام جو به ایجاد کارخانه های صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود : استان اردبیل در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی، دامداری و دامپروری، گردشگری و پهنه های معدنی ظرفیت های بالقوه ای دارد باید در این زمینه نهایت تلاش خود را بکار گیریم .

وی با بیان اینکه ایجاد ۲۰ هزار شغل تحقق می یابد افزود: وعده داده شده با برنامه ریزی تیمی و قاطعیت بیان شده است و علیرغم پیش آمدن مشکلات اقتصادی اخیر مانند نوسانات ارزی و تحریم های ظالمانه ، با تغییر استراتژی ها، همچنان محکم و قوی پایبند به گفته های خود هستیم .

استاندار ادبیل در رابطه با فروش کشت و صنعت مغان گفت: خریدار این مجموعه باید اهلیت داشته باشد و ما همچنان با کمک نمایندگان استان در این رابطه تاکید داریم که فروش قطعی کشت و صنعت به نفع مردم استان و منطقه تمام شود .

وی با بیان اینکه پیگیر تزریق پول حاصل فروش کشت و صنعت به منطقه مغان هستیم گفت : با هماهنگی های لازم قرار بر این است که مبلغ حاصل ازفروش کشت و صنعت برای تهاتر راه سازی و ایجاد زیرساخت های کشاورزی در منطقه صرف شود که گام های مقدماتی در این خصوص در دست اقدام است .

رئیس شورای برنامه ریزی استان از قطعی شدن افزایش حقآبه های استان خبر داد و گفت: با انجام کار کارشناسی و رایزنی با وزیر محترم نیرو ، تمهیدات لازم جهت تخصیص آب موردنیاز برای مصارف آب شرب، کشاورزی و صنعت استان اندیشیده شده و شاهد افزایش حقآبه ها خواهیم بود .

وی با اشاره به امضاء تفاهم نامه با دانشگاه استانبول جهت آموزش پزشکان استان به منظور بکارگیری در آبگرم های درمانی خبر داد و گفت: در بخش گردشگری طرح های بزرگی مانند شابیل، اندبیل، پیست های اسکی و توسعه آبگرم ها در دست اجراست و طرح های زمستان بیدار و گردشگری سلامت را به جدیت دنبال می کنیم .

بهنام جو از برنامه ریزی برای جذب صد درصدی تسهیلات تخصیصی با استان خبر داد و گفت : علاوه بر سهمیه استان از محل تسهیلات در اختیار استان،به استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: با تلاش مجموعه مدیریت استان و سرمایه گذاران محترم 30 میلیارد تومان از مجموع 100 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار صندوق کارآفرینی امید در سطح کشور در استان اردبیل و برای صنایع شیرآلات ساختمانی جذب شده است .
استاندار اردبیل از سفر رییس جمهوری به اردبیل خبر داد و افزود: با برنامه ریزی های لازم پروژه های شاخص و نیازهای اساسی استان را شناسایی کرده ایم و تلاش خواهیم کرداز مزایای سفررییس جمهور برای استانمان بهره مند شویم .

بهنام جو در بخش دیگری ازسخنان خود اظهار کرد: مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی در ترسیم راه برون رفت از وضعیت فعلی وارد صحنه شوند و با نقدهای سازنده خود کمک حال مسوولان باشند .

وی با تاکید بر اینکه اهتمام جدی جهت حل مشکلات رسانه ها را داریم گفت: برای توزیع عادلانه آگهی ها، چاپ و فروش نشریات راهکارهای لازم را بررسی و با همکاری متولیان این مشکلات حل خواهد شد .

استاندار اردبیل از مدیران مسوول نشریات خواست جهت امید بخشی به جامعه ، ایجاد بستر مناسب برای امید به زندگی جوانان و نیز کاهش بزهکاری ها وتنویر افکار عمومی با استقلال قلم خود یاریگر مسولان باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار