رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور: پیام سند تحول بنیادین تحول در یادگیری است

زاهدان(پانا)_ رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به اینکه دنیا بر روی نوآوری‌های آموزشی متمرکز شده است گفت: پیام سند تحول بنیادین تحول در یادگیری می باشد لذا باید فرصت های جدید یادگیری را برای دانش آموزان به وجود بیاوریم.

کد مطلب: ۸۵۳۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور: پیام سند تحول بنیادین تحول در یادگیری است

باقرزاده ظهر امروز در گردهمایی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در آموزش و پرورش نوین به دانش آموزان توجه ی ویژه می شود.

وی عنوان داشت: سند تحول بنیادین تاکتیک‌های تحول را معرفی می‌کند لذا چگونگی جاری شدن این تاکتیک‌ها از تکنیک و تجارت به دست می آید.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور ادامه داد: توسعه بدون دنبال کردن آموزش تقریبا غیر ممکن است زیرا آموزش محور اصلیست زیرا امروز بین مدرسه رفتن، درس خواندن و یاد گرفتن در ادبیات جهانی فرق می گذارند.

وی تأکید کرد: گزارش های بانک جهانی نشان دهنده این است که اگر فاصله اقتصادی کاهش یابد به همان نسبت فاصله یادگیری کم می شود.

باقرزاده با اشاره به اینکه گزارشات حاکی از آن است که دانش آموزان دارای معلمان خوب یک و نیم برابر عملکرد بهتری داشته‌اند و عکس این نیز اگر معلم با صلاحیت نباشد عملکرد دانش آموزان ۵۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور بیان داشت: همه باید در مسیر نظام آموزشی و برای رسیدن به یک هدف همسو و منسجم باشیم و اگر انسجام خود را حفظ کنیم مطمئنا رشد گسترده ای خواهیم داشت.

باقرزاده ابراز داشت: معنی آموزش و پرورش به کلام ساده یعنی با منابع کم بتوانیم سطح فعالیت گسترده را پوشش دهیم و منابع مورد نیاز آنها را به آنها تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه کیفیت از جایی شروع می‌شود که انسان‌ها بتوانند از همکاری با یکدیگر احساس امنیت کنند، افزود: باید در آموزش و پرورش کشور و مخصوصا مناطق محروم از شیوه های فناوری نوین در یادگیری بهره جوییم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در پایان گفت: در طول ۴۰ سال گذشته آمار با سواری در کشور بالا رفته است به طوری که از سال ۹۰ تا سال ۹۵ حدود یک و نیم میلیون نفر از جمعیت بی سوادی کشور کم شده است که عملکرد خوب سواد آموزی را نشان می دهد.

خبرنگار/مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار