مدیرکل خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد به پانا خبر داد؛

تحصیل 70 درصد دختران دانشجو در خوابگاه/فعالیت دفاتر مشاوره در خوابگاه‌ها

خبرگزاری پانا: مدیرکل خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه بیش از یکصدهزار دانشجو در خوابگاه‌های این دانشگاه اسکان دارند، گفت: بیش از 70 درصد از دانشجویان خوابگاهی را دختران تشکیل می دهند.

کد مطلب: ۸۵۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد

طهمورث آقاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه دانشگاه آزاداسلامی دارای 900 خوابگاه دانشجویی است، اظهار کرد: در این خوابگاه‌ها بیش از 100 هزار دانشجو اسکان دارند.

تجهیز کلیه خوابگاه ها به اینترنت پرسرعت
به گفته مدیرکل خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، طبق دستورالعمل های صادر شده خوابگاه های این دانشگاه به امکانات رفاهی کاملی مجهز هستند که علاوه بر سالن های ورزشی و مطالعه در حال حاضر اكثر خوابگاه ها به اینترنت پر سرعت نیز مجهز هستند.
فعالیت دفاتر مشاوره در داخل خوابگاه ها
وی افزود: به منظور فراهم کردن امنیت روحی و روانی دانشجویان و خانواده های آن ها و همچنین كاهش هزینه‌های دانشجویان غیربومی، دانشگاه آزاد از بدو تاسیس ساخت و ساز خوابگاه ها را در اولویت برنامه های خود قرار داده است. به طوری که یکی از تمهیدات لازم در نظر گرفته شده وجود دفاتر مشاوره و راهنمایی در داخل خوابگاه ها است که بار عظیمی از مشکلات دانشجویان را با پاسخگویی به مسائل و مشکلات اجتماعی، مذهبی، خانوادگی و درسی رفع می کند.
آقاجانی با تأکید بر اینکه اولویت ساخت خوابگاه ها با سکونت دانشجویان دختر است، تصریح کرد: چون دانشجویان دختر قشر آسیب پذیرتری هستند، اولویت ساخت خوابگاه و سكونت با دانشجویان دختر است. هم اکنون ظرفیت پذیرش و بالطبع تقاضای دانشجویان دختر جهت استفاده از خوابگاه بیشتر است به طوری که بیش از 70 درصد از دانشجویان خوابگاهی را دختران تشکیل می دهند. اکثر مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد دارای خوابگاه هستند و دختران بیشتر در خوابگاه های ملکی كه معمولا در محوطه خود دانشگاه احداث می شود، اسکان داده می شوند.
کاهش تقاضای استفاده از خوابگاه به دلیل بومی گزینی دانشجویان
مدیرکل خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به اینکه گفته می شود از خوابگاه های این دانشگاه استقبال نمی شود، گفت: این موضوع قطعاً صحت ندارد و دلیل كاهش تقاضا برای استفاده از خوابگاه سیاست های جدید دانشگاه در خصوص بومی سازی و نقل وانتقال دانشجویان به نزدیکی محل سکونت طبق ضوابط مندرج در آیین نامه مربوطه است.
اجاره بهای خوابگاه های دانشگاه آزاد افزایش نداشته است
آقاجانی همچنین درخصوص میزان اجاره بهای خوابگاه های دانشگاه آزاد نیز به پانا خاطرنشان کرد: با توجه به متفاوت بودن قیمت زمین، ملک و هزینه های زندگی در مناطق مختلف كشور، شهریه استفاده از خوابگاه ها با در نظر گرفتن موارد فوق و امكانات خوابگاه، محاسبه و از طریق مناطق 18گانه دانشگاه به واحدها و مراكز دانشگاهی ابلاغ می شود. در حال حاضر نیز علیرغم افزایش قیمت حامل های سوخت و هزینه های بسیار بالا دانشگاه تاكنون افزایش قیمت نداشته است.
قدمت 15 ساله ساختمان خوابگاه های دانشگاه آزاد
وی میانگین حداکثر قدمت خوابگاه های دانشجویی ملكی احداث شده در دانشگاه آزاد را 15 سال اعلام کرد و گفت: البته اكثر آنها از سن بسیاركمتری برخوردارند و همچنین با توجه به نظارت و سرکشی مسوولان و کارشناسان سازمان مرکزی و عمران از خوابگاه ها، وضعیت خوابگاه ها در حد مطلوبی است و در بعضی موارد چنانچه نیاز به باز سازی داشته باشند، مورد بازسازی کامل قرار می گیرند. طی بررسی های به عمل آمده در حال حاضر ساختمان فرسوده و یا بدون تجهیزات کافی به عنوان خوابگاه دانشجویی نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار