مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خبر داد:

به همت خیرین مدرسه ساز حدود ۴۰۰ هزار کلاس درس جدید در مدار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت

زاهدان(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حاشیه گردهمایی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش این استان با اشاره به اینکه کلاس درس جدید به اندازه نیاز استان برای شروع سال تحصیلی آماده سازی شده است، گفت: با همت خیرین مدرسه ساز حدود ۴۰۰ هزار کلاس درس در مهرماه تحویل آموزش و پرورش می شود.

کد مطلب: ۸۵۳۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
به همت خیرین مدرسه ساز حدود ۴۰۰ هزار کلاس درس جدید در مدار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت

علیرضا نخعی اظهار کرد: غریب به ۱۸ میلیارد در زمینه تجهیزات و نوسازی آموزش و پرورش و ۷ میلیون کتاب درسی در درحال توزیع شدن برای سال تحصیلی جدید است که به صورت رایگان در مدارس دولتی در این استان توزیع می شود.

وی ادامه داد: مشکلی در زمینه بازگشایی مدارس وجود ندارد و آمادگی‌های لازم برای آن صورت گرفته لذا اگر مشکلی وجود داشته باشد تا قبل از شروع سالتحصیلی برطرف خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ابراز داشت: بازگشایی مدارس یک برنامه بسیار گسترده است و قریب به ۶ هزار و ۷۰۰ مدرسه و نزدیک به ۷۰۰ هزار دانش‌آموز و نوآموز در دوره پیش دبستانی و همینطور ۴۰ هزار نیروی آموزش و پرورش در سطح استان فعالیت خود را شروع می کنند.

وی اظهار داشت: ۲۰ تا ۳۰ هزار در پایه های مختلف برای ثبت نام اقدام نکردند لذا تقاضا داریم هرچه سریعتر مراجعه کنند.

مدیر آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه پوشش ما در بخش پیش‌دبستانی به ۸۰ درصد رسیده است عنوان داشت: تحقیقات نشان داده دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی را می‌گذرانند موفقیت تحصیلی بیشتری داشته اند.

نخعی افزود :کلاس درس هایی برای سوادآموزی در همه مناطق استان ویژه بزرگسالان که گروه هدف سوادآموزی ما هستند وجود دارد و از سواد آموزان حمایت می کنیم.

مدیر آموزش و پرورش استان گفت: نرخ سواد در استان ما ۸ درصد افزایش یافته که درصدی معادل دو برابر میانگین کشوری است و همچنان فاصله ما با میانگین سواد در کشور مقدار قابل توجهی است.

نخعی بیان اینکه الزامی برای استفاده از لباس فرم مدرسه نیست و وجود یک لباس واحد و یک دست کافی می باشد گفت: هماهنگی‌های گسترده‌ای در زمینه فرم مدرسه و سرویس مدارس صورت گرفته که در این شرایط سخت اقتصادی فشاری بر روی خانواده‌ها نباشد و با قیمت های مناسب و سهولت بیشتری عرضه گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش تاکید کرد : سرویس مدارس باید صلاحیت هایی را داشته باشد و مجوز هایی را دریافت کنند، سرویس مدرسه از نظر ما بخشی از مدرسه است.

وی در پایان افزود: در بحث تغذیه دانش‌آموزان هم نظارت صورت می‌گیرد تا تغذیه سالم در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار