خداحافظی با صدای ماندگار سینما و تلویزیون

تهران (پانا) - پیکر زنده یاد «حسین عرفانی» با حضور دوبلورها و علاقه‌مندان به هنر وی به سمت بهشت زهرا (س) تشییع شد.

کد مطلب: ۸۵۳۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
خداحافظی با صدای ماندگار سینما و تلویزیون

مراسم تشییع زنده یاد «حسین عرفانی» دوبلور پیشکسوت عرصه تلویزیون و سینما، صبح امروز پنجشنبه ۲۲ شهریورماه از مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما به سمت بهشت زهرا (س) برگزار شد.

پیکر مرحوم عرفانی در محوطه حیاط مسجد بلال و در کنار شهدای گمنام گردانده شد و در ادامه مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

در ابتدای این مراسم همت مومیوند که اجرای مراسم را به عهده داشت گفت: برای بار سوم است که در این شش ماه سال ۹۷ پشت این تریبون قرار می گیرم و امیدوارم دفعه بعدی نوبت خودم باشد. وی ضمن خیر مقدم به حضار بیان داشت: وقتی عمو حسین رفت خنده هم از دوبله رفت، او هر زمان پا به استودیو می گذاشت به همه روحیه می داد.

منوچهر والی زاده دوبلور پیشکسوت در ابتدای صحبت هایش گفت: نزدیک به ۶۰ سال در کنار هم بودیم و از خانواده به هم نزدیک تر بودیم. فوت عرفانی را نمی توانم باور کنم. از روزی که مریض شد دیگر نشاط همیشگی در چهره اش نبود و همه بچه های واحد دوبلاژ ناراحت بودند. ما یک عمر کنار هم کار کردیم و جز محبت از او هیچ ندیدیم.
وی ادامه داد: همیشه با هم صحبت می کردیم که چطور می شود محبت مردم را جبران کرد.
از مدیریت واحد دوبلاژ نقی یی، مهدی منفرد دوست صمیمی حسین عرفانی، دو دخترش مهسا و بهار تشکر می کنم. خدا به شما توان بدهد که در کنار مادرتان اینطور مقاوم هستید.
والی زاده همچنین ادامه داد: در این چند روز همگی به بیمارستان رفتیم و قابل تحسین بود که تا لحظه آخر زندگیش مردم را می خنداند. او با جوان های دوبله آنقدر دوست بود که باید از خودشان بپرسید. ما دوبلوریم و خدمت گذار ملتی مسلمان هستیم که در ایام محرم درگذشت.
‌این دوبلور در پایان گفت: روح منوچهر نوذری شاد که از قدیمی های دوبله بود و سالهاست که در میان ما نیست. ۶۰ سال یک عمر است که در دوبله بودیم. انشاله خدا همه شما عزیزان را حفط کند و ما هم تا زمانیکه توانایی داریم خدمتگذار شما باشیم.
منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما در ابتدای صحبت هایش گفت: چند روز پیش گروهی از همکارانمان در انجمن گویندگان جلسه ای داشتند و صدای خنده و شادی و گفت و گو می آمد و برای ما خاطرات زیادی را زنده کرد. در آن لحظه که از بیماری عرفانی عزیز مطلع بودم یک لحظه جای خالی صدای او را حس کردم.
وی ادامه داد: ما آدم ها برای اینگه به ماندگاری و خاطره تبدیل شویم یادگاری هایی نداریم و خوش به حال آنهایی که یادگارهایی برای مردم می گذارند و ما سالها با صدای عرفانی و همکارانش گریه کرده و خندیدیم. از این به بعد ممکن است صدای او را به طور زنده نداریم اما صداهای ماندگاری که از او در فیلم ها و سریال ها ماندگار شده را همیشه داریم.
به گزارش فارس ناصر ممدوح دوبلور پیشکسوت در ادامه مراسم تشییع حسین عرفانی گفت: حسین عرفانی دوست و همکار گرانبهایی بود که از دستمان رفت و خیلی زود کسالت پیدا کرد و خیلی زود هم از میانمان پرکشید.
وی ادامه داد: رفتنش برای ما باور پذیر نیست و وقتی این ضایعه را فهمیدم شوکه شدم. خنده هایش را هیچ وقت فراموش نمی کنم. او یکی از صداهای شاخص و ماندگاری بود که با رفتنش حرفه ما دچار خلا شد. بهرام زند، محمد عبادی و حالا هم حسین عرفانی امسال از میانمان رفتند. اجازه بدهید بگویم امسال سال خوبی برای ما نبود.
همت مومیوند در ادامه از طرف مهسا، بهار و هومن عرفانی فرزندان حسین عرفانی از حضار و مجتبی نقی یی تشکر کرد.
زهره شکوفنده دوبلور پیشکسوت در ادامه این مراسم گفت: ممنونم که به اینجا آمدید. من بار اولی است که پشت این تریبون صحبت می کنم. هر کسی یک مادر یک پدر و چند خواهر وبرادر دارد اما من چندین برادر و مادر و خواهر دارم و برای رفتن و پرکشیدن همه آنها عذاب می کشم.
وی ادامه داد: روز جمعه که برای ملاقاتش به بیمارستان رفته بودم در باره کاری که قرار است با هم انجام دهیم گفت نگران نباش میام با هم همکاری می کنیم. از زمانی که به دوبله آمدم تا همین الان تعداد بسیاری از هنرمندان مان را از دست دادیم و الان از دوبله ما فقط همین هایی ماندند که به این مراسم آمدند.
مومیوند سپس اطلاعیه انجمن گویندگان و سرپرست فیلم را برای حضار خواند.
ژرژ پطروسی در ادامه صحبت هایش گفت: بیشتر از ۵۰ سال در کنار عرفانی و همکارانم کار کردم و در ان اتاق ها خیلی از همکارانمان کارهای بزرگ و اثار ماندگاری کزدند.
وی ادامه داد: جدای از روابط دوستانه ای که همه ما باهم داریم عرفانی دوست و همکار بود و فرد پرانرژی بود و انرزی اش هیچوقت تمام نمی شد.
حتی بین گویندگی با بچه ها هم شوخی می کرد و اینها امتیازهای او است. خوش به حال کسی که وقتی این راه ناگزیر را می رود از خود اثار خوب ماندکار و خاطره خوش بگذارد و در مورد عرفانی دقیقا همینطور است.
افشین ذی نوری از دوبلورهای جوان در حالیکه گریه امانش نمی داد گفت: سلام عمو جون تو که میگفتی همیشه همه چی جفت و جوره چی شد پس امروز چرا هیچی جفت و جور نیست؟
وی ادامه داد: دوبله و هنر و سینمای ایران ضایعه ای بزرگ را به سوگ نشست. او هنرمند به تمام معنا و مردمی بود. وقتی وارد مجلسی می شدیم او تنها فردی بود که نشاط را به هر جمعی می آورد.
ذی نوری ادامه داد: شاید بیشتر از اینکه با خانواده ام باشم با عرفانی بودم‌. او بامعرفت با مرام بود و با رفتنش چراغ دوبله خاموش شد.
وی در پایان شعری را در وصف عرفانی خواند: تو از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی به شکوفه ها به باران برسان سلام ما را.
بخش دیگر مراسم به ذکر مصیبت ذاکر اهل بیت ع اقلی خداداد بیگی اختصاص یافت و بعد از قرائت پیام مرتصی میرباقری معاون سیما پیکر عرفانی رهسپار خانه ابدی شد.

چهره هایی نظیر منوچهر آذری، میرطاهر مظلومی، منوچهر شاهسواری، حسن کافی، مجتبی نقی یی، حمید منوچهری، ابراهیم شفیعی، تورج نصر، افشین ذی نوری، علیرضا جاویدنیا، اردشیر منظم، کامران ملکی، رضا بنفشه خواه، شکرخدا گودرزی، بیژن علی محمدی، منوچهر والی زاده، داوود نماینده، سعید مظفری، فرزاد حسنی و ... از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار