معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد:

300 دانش آموز معلول در کنکور امسال پذیرفته شدند

زنجان(پانا)-معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ابهر گفت: حدود 300 نفر از دانش آموزان نابینا، ناشنوا و دارای معلولیت جسمی - حرکتی در کنکور امسال با کسب رتبه لازم موفق به قبولی در این آزمون شدند.

کد مطلب: ۸۵۳۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
300 دانش آموز معلول در کنکور امسال پذیرفته شدند

مجید قدمی معاون وزیر آموزش و پرورش در جمع شماری از مسئولان شهرستان، کارکنان و معلمان مدرسه استثنایی پویا در شهرستان ابهر با تاکید بر تفاوت های فردی، افزود: لازم است در هنگام آموزش افراد به تفاوت های فردی آنها اهمیت داده شود که این امر نیاز به تخصص و دانش دارد و خوشبختانه تمامی مدرسان در مدرسه های استثنایی از دانش و تخصص لازم بهره مند هستند.
وی با تقدیر از معلمانی که با عشق و علاقه این شغل را برگزیده اند، یادآور شد: در کنار عشق و علاقه باید دانش خود را در مواجهه با این دانش آموزان به روز کنیم و تلاش ما در سازمان برگزاری کلاس های آموزشی به منظور بروزرسانی دانش معلمان برای کسب توانمندی های لازم در آموزش براساس شناخت تفاوت های فردی است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه کار در آموزش و پرورش استثنایی سختی های خاص خود را دارد، ابراز کرد: انسان جهانی ناشناخته است از این رو باید تفاوت ها را بشناسیم و بدانیم نابینایی و ناشنوایی هر یک در یادگیری چه اختلالی ایجاد می کند و این موضوع دنیایی پیچیده است.
وی افزود: پایه های یاگیری و زیرساخت های فکری هر کسی متفاوت است و در این مدارس اگر تخصص نباشد نمی توان کار کرد ولی همکاران ما کاری کردند که بدون سهمیه 300 نفر در کنکور قبول و دانش آموزان کم توان ما در مراکز علمی و کاربردی پذیرفته شدند که این موضوعات در بهداشت روانی والدین آنها نیز تاثیر مثبت خواهد داشت.

گفتنی است در این یازدید مریم رشتچی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان و داود معروفخانی سرپرست آموزش و پرورش ابهر و قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور را همراهی می کردند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار