1500هکتار زمین ملی درآذربایجان غربی از تصرف سودجویان خارج شد

ارومیه (پانا)- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: بیش از یکهزار و 500 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان از ابتدای امسال تاکنون خلع ید و رفع تصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش 16 درصدی برخوردار است.

کد مطلب: ۸۵۳۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
1500هکتار زمین ملی درآذربایجان غربی از تصرف سودجویان خارج شد

سرهنگ یوسفعلی ابراهیم پور فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی افزود: کنترل ها و گشت های شبانه روزی ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی موجب شده است امسال میزان تخریب و تصرف اراضی ملی در آذربایجان غربی 18 درصد کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: سامانه پایش برخط حفاطت از منابع طبیعی در آذربایجان غربی راه اندازی شده و ساکنان شهرستان های مختلف استان می توانند با شماره تلفن 1504 و یا شماره پیامکی 100000001504 هرگونه تخریب، تصرف و قطع درختان جنگلی را از طریق این سامانه اعلام کنند.
وی با اشاره به احداث نخستین پایگاه هوایی اطفای حریق شمال غرب کشور در ارومیه اضافه کرد: این پایگاه هوایی با 6 میلیارد ریال هزینه در حال احداث است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: فاز نخست این پایگاه هوایی که چهارمین پایگاه هوایی اطفای حریق در کشور به شمار می رود، در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع با زیر بنای 440 متر مربع در 2 طبقه ساخته شده و هم اکنون مورد استفاده و بهره برداری در ماموریت های لازم در اراضی ملی و منابع طبیعی قرار می گیرد.

سرهنگ ابراهیم پور بیان کرد: پایگاه هوایی اطفای حریق ارومیه هم اینک از 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و برای تکمیل و اتمام عملیات اجرایی فاز دوم آن بیش از سه میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.


وی با اشاره به وجود 13 منطقه بحرانی در سطح استان در زمینه خطر آتش سوزی گسترده ادامه داد: امسال برای مهار آتش سوزی در اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح شهرستان های استان از فناوری دستگاه های دمنده استفاده می شود که موجب افزایش سرعت عمل در عملیات اطفای حریق شده است.


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: آتش سوزی های امسال در سطح اراضی ملی با استفاده از تصاویر ماهواره ای و با همکاری و کمک تشکل های مردمی و غیردولتی به نحو مطلوب و با سرعت بالا مهار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار