مراسم گرامیداشت روز سینما در ارومیه برگزار شد

ارومیه (پانا)- مراسم گرامیداشت روز سینما شامگاه چهارشنبه/21 شهریور/ با حضور فیلمسازان آذربایجان غربی در سینما آزادی ارومیه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۳۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مراسم گرامیداشت روز سینما در ارومیه برگزار شد

حجت الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این آیین با اشاره به اینکه سینما هنر هفتم است و کمتر کسی از عهده آن برمی آید، گفت: سینما یک رسانه اثرگذار بوده و رسانه نیز در دنیای امروز، قدرت چهارم به شمار می رود.

حجت الاسلام ناصر خدایاری با بیان اینکه سینما به عنوان هنر هفتم همه هنرهای قبلی را در خدمت می گیرد، اضافه کرد: مقدار سود کسب شده توسط عوامل سینما در مقایسه با سود 99 درصدی نظام اقتصادی از این صنعت بسیار کم است و سرمایه داران و اقتصاددانان از سینماگران بیشتر نفع می برند.

وی با اشاره به نقل قول یکی از سیاستمداران دنیا مبنی بر اینکه ' بزرگترین ارتش دنیا را به هر کس می دهید، تنها سینما را به ما بدهید تا پیروز شویم'، بیان کرد: سینما حرکت های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و اخلاقی را به بهترین شکل در جامعه بازتاب می دهد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری با تاکید بر اینکه هنرصنعت سینما منعکس کننده هویت، ماهیت، اندیشه ها، اخلاق و آداب و رسوم یک جامعه است، ادامه داد: این هنر صنعت باید هنرمندان را از لحاظ مالی تامین کند تا این قشر در جامعه با عزت روزگار خود را سپری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رسیدگی به وضعیت سینماهای آذربایجان غربی با همکاری حوزه هنری استان جزو برنامه های کاری این اداره کل قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار