رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی:

سلامت دانش آموزان در موضوع ساماندهی بوفه های مدارس هدف و مورد تأکید آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا)- رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی گفت:ساماندهی بوفه های مدارس در قالب پایگاه های تغذیه سالم دانش آموزی با هدف سلامت دانش آموزان و نظارت بر مواد توزیعی در بوفه ها مورد تأکید مجموعه آموزش و پرورش است و سازمان دانش آموزی به عنوان مجری این مهم این اهداف را پیگیری می کند.

کد مطلب: ۸۵۳۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
سلامت دانش آموزان در موضوع ساماندهی بوفه های مدارس هدف و مورد تأکید آموزش و پرورش است

حسین عباس زاده در جلسه هماهنگی سازمان دانش آموزی استان و نواحی یک و 2 ارومیه با متصدیان بوفه های مدارس که در محل سالن اجتماعات معلم برگزار شد در خصوص طرح ساماندهی بوفه های مدارس گفت: بوفه ها یکی از مهمترین بخش های موجود در مدارس است که ارتباط مستقیم با سلامت و بهداشت دانش آموزان و ارتباط غیر مستقیم با موضوعات تربیتی آنان دارد.

عباس زاده گفت: بحث نظارت های بهداشتی و نکته های موجود سلامتی بوفه های طی سالیان اخیر توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان به خوبی صورت گرفته و نظارت دقیقی در این موضوع وجود دارد.

وی به نقش سازمان دانش آموزی در این مهم اشاره کرد و گفت: بوفه های مدارس که به عنوان پایگاه های تغذیه سالم فعالییت می کنند، در مدارس با هدف عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی، حمایت از حقوق مصرف کنندگان به ویژه دانش آموزی جمهوری اسلامی، حمایت از تعاونی های آموزشگاهی، تربیت اقتصادی دانش آموزان فعالیت می کنند.



رییس سازمان دانش آموزی استان افزود : سازمان دانش اموزی استان علاوه بر همکاری با مجموعه معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در بحث های نظارتی، مسئولیت هماهنگی با شرکت های توزیع مواد غذایی سرد و گرم را دارا است و جهت تحقق هرچه بهتر این موضوع همه شرکت های توزیع کننده را مورد بررسی قرار داده و مناسب ترین شرکت ها را برای توزیع و پخش مواد غذایی انتخاب می کند.

عباس زاده به مسائل و اهداف تربیتی این طرح نیز اشاره کرد و گفت: متصدیان بوفه های مدارس به عنوان یکی از الگوهای رفتاری و تربیتی در مدارس می توانند عمل کنند و موجب ایجاد نقش های مسئولیت پذیری، رعایت نظم و انضباط و هم نوع دوستی در دانش آموزان شوند.در این راستا مدیران مدارس و متصدیان بوفه ها می توانند به شورای دانش آموزی مدرسه در اداره بوفه نقش داده و موجب تحقق این اهداف تربیتی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار