مدیرکل آموزش و پرورش کردستان: 155 فضای آموزشی در دست احداث است

سنندج(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در یکصد و هشتاد و چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 155 فضای آموزشی در دست احداث داریم؛ گفت: برای تکمیل این فضاها 136 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز است.

کد مطلب: ۸۵۳۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان: 155 فضای آموزشی در دست احداث است

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در یکصد و هشتاد و چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد؛ در خصوص برنامه ریزی و اهتمام لازم برای انسداد مبادی بی سوادی گفت: در سال گذشته بر اساس اعلام سازمان نهضت سوادآموزی کشور، استان کردستان در حوزه سوادآموزی موفق به کسب رتبه برتر کشور شده است و امید است که این نتیجه حفظ و ارتقا پیدا کند .

قربانی از تمهید مقدمات و صدور مجوز راه اندازی 11 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی برای اول مهر در سطح استان خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد 8 مرکز یادگیری محلی نیز قبلا راه اندازی شده بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 155 فضای آموزشی در دست احداث داریم ؛ گفت: برای تکمیل این فضاها 136 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از اعتبارات پروژه ها از طریق خیرین نیک اندیش و بخشی نیز از محل اعتبارات ملی و استانی تامین خواهد شد و در طول سال 97 ، 45 فضای آموزشی تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت فضاهای آموزشی استان ارائه کرد و گفت: در حال حاضر از مجموع دو هزار و 750 ساختمان آموزشی در اختیار آموزش و پرورش استان حدود هزار ساختمان مطلوب و بر اساس استاندار های لازم ، 900 ساختمان نیاز به تعمیرات و مقاوم سازی و 800 ساختمان نیز از استاندارهای نظام مهندسی برخوردار نیستند و در مجموع 110 ساختمان آموزشی استان نیاز به نوسازی و بازسازی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: مدارس سطح روستاها مشکل حادی ندارند و عمده مشکلات مربوط به حاشیه شهرهای بانه، مریوان و سنندج است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار