رئیس بنیاد مستضعفان کشور اعلام کرد: افزایش سقف تسهیلات طرح‌های روستایی به 2 میلیارد تومان

تبریز (پانا)- رئیس بنیاد مستضعفان کشور دستور افزایش سقف بررسی تسهیلات طرح‌های روستایی را به 2 میلیارد تومان صادر کرد و گفت: باید مراحل اداری پرداخت تسهیلات با سرعت بیشتری طی شود تا این تسهیلات برای روستاییان قابل بهره‌برداری شود.

کد مطلب: ۸۵۳۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس بنیاد مستضعفان کشور اعلام کرد:  افزایش سقف تسهیلات طرح‌های روستایی به 2 میلیارد تومان

محمد سعیدی‌کیا در نشست بررسی آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان‌های شمال‌غرب کشور در محل استانداری آذربایجان شرقی، میزان معوقات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را در کشور، کمتر از یک درصد عنوان کرد و گفت: این موضوع نشان از این است که در بررسی طرح‌ها دقت لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه وثیقه‌های روستایی با کارشناسی و قیمت‌گذاری کارشناسان رسمی دادگستری مورد پذیرش قرار گیرد، اظهار داشت: بانک سینا باید وثایق تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را به جز در موارد خاص قبول کرده و در این زمینه سخت‌گیری بی مورد نداشته باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه بررسی پرداخت تسهیلات بالای یک میلیارد تومان که در تهران باید مورد بررسی قرار می‌گرفت، باید تا یک سقف معین به استان‌ها تفویض شود، افزود: اگر در استان‌ها شرکت‌های مشاور دارای صلاحیت برای بررسی طرح‌ها داریم، چرا باید بررسی طرح‌ها به مشاوران تهران سپرده شود؟

سعیدی کیا در همین جلسه دستور افزایش سقف بررسی تسهیلات طرح‌های روستایی را به 2 میلیارد تومان صادر کرد و گفت: باید مراحل اداری پرداخت تسهیلات با سرعت بیشتری طی شود تا این تسهیلات برای روستاییان قابل بهره‌برداری شود.

وی میزان معوقات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را در کشور، کمتر از یک درصد عنوان کرد و ابراز داشت: این موضوع نشان از این است که در بررسی طرح‌ها دقت لازم صورت گرفته است چراکه معتقدیم پول مردم در دست ما امانت است و باید در هزینه کرد آن دقیق باشیم.


ایجاد فرصت شغلی برای 7000 نفر از محل های اشتغال پایدار روستایی و بانک سینا
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری هم در این جلسه گفت: حدود 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی تاکنون پرداخت و حدود 5 هزار میلیارد تومان نیز قرارداد در این زمینه منعقد شده است.

سید ابولفضل رضوی افزود: دولت تدبیر و امید در خصوص توسعه مناطق محروم و روستایی کاری کرد کارستان که در هیچ دولتی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی انجام نشده بود.

وی ادامه داد: در این دولت لایحه دوفوریتی برای اشتغال روستاییان و عشایر با موضوع برداشت معادل ریالی 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای پرداخت وام تک رقمی به مجلس ارائه و این مهم با اجازه رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شد.

رضوی اظهار داشت: در این راستا برای روستاها و مناطق عشایرنشین مرزی وام با کارمزد 4 درصد و روستاهای غیرمرزی تسهیلات با کارمرزد 6 درصد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات از محل بانک سینا با کارمزد 8 درصد برای اشتغال روستاییان، گفت: همچنین پرداخت تسهیلات از طریق بانک پارسیان از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در این ارتباط است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: تاکنون از محل بانک سینا 900 میلیارد تومان پرداخت و حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان قرار داد منعقد شده ولی از محل بانک پارسیان پرداخت زیادی انجام نشده است.

وی افزود: تا به امروز از محل اشتغال پایدار روستایی حدود 53 هزار و از محل بانک سینا نیز 7 هزار و300 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

اغلب متقاضیان تسهیلات، مهارت کافی در خصوص مقررات مربوط به تولید ندارند

استاندار آذربایجان شرقی در این نشست پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی را گام ارزشمندی توصیف کرد و گفت: خوشبختانه اشکالات این طرح در حین اجرا بررسی و رفع می‌شود.


مجید خدابخش با بیان اینکه ایجاد اشتغال در مناطق روستایی وظیفه ماست، افزود: در کنار این باید به حفظ منابع بانک‌‌ها نیز توجه کنیم و نباید این تسهیلات موجب افزایش معوقات بانکی شود.

وی با اشاره به اینکه اغلب متقاضیان این تسهیلات، مهارت کافی در خصوص مقررات مربوط به تولید ندارند، گفت: باید اطمینان حاصل شود که طرح‌های معرفی‌شده به بانک‌ها در موعد مقرر آغاز و بازپرداخت تسهیلات نیز در سررسید انجام شود.

خدابخش تأکید کرد: مدیران مرتبط در این حوزه باید مشابه همان پیگیری که برای جذب تسهیلات می‌کنند برای بازپرداخت تسهیلات هم باید انجام دهند.

وی همچنین از مدیریت بانک سینا که با وجود شعب محدود، طرح‌های متعدد و متنوع اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی را بررسی می‌کنند قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار