سرپرست معاونت زیارت و توسعه گردشگری تاکید کرد:

نقش بالای آموزش و پرورش در رشد و توسعه معارف رضوی

مشهد (پانا)- سرپرست معاونت زیارت و توسعه گردشگری خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش بیشترین نقش را در رشد، توسعه و ترویج معارف رضوی دارد

کد مطلب: ۸۵۳۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
نقش بالای آموزش و پرورش در رشد و توسعه معارف رضوی

سید جواد حسینی در نشست مشترک مدیران کل حوزه معاونت با مدیران آموزش و پرورش استان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری محرم اظهار داشت: مشهد الرضا اولین کلان شهر مذهبی دنیاست و کره مذابی است که انتشار دهنده فضائل و دفع کننده رذایل است.
وی افزود: بیش از ۴۰۰ میلیون شیعه در دنیا از برکات مضجع شریف رضوی در مشهد مقدس بهره مند می شوند.
مشاور استاندار با بیان اینکه بر اساس برآوردها در دهه آخر صفر امسال بیش از پنج میلیون زائر به مشهد خواهند آمد افزود: بیشترین نقش در اسکان این زائرین را آموزش و پرورش دارد و باید از فعالیت های ارزنده آموزش و پرورش، فرهنگیان و دانش آموزان در میزبانی زائرین تقدیر کرد.
وی گفت: طرح گام های عاشقی طرح بسیار ارزشمندی است که به اجتماعی کردن آموزش و پرورش و ارتقای فرهنگ میزبانی کمک شایانی می کند و عرصه ای برای مشارکت و نقش آفرینی دانش آموزان است.
حسینی با بیان اینکه پیشنهاد می شود شعار آموزش و پروش در میزبانی زائرین "هر دانش آموز، فرهنگی و ولی دانش آموز یک خادم زائز" باشد اظهار داشت: خادمین زائر یار دانش آموزی وفرهنگی قابلیت ارتقا به اولیای دانش آموزان را نیز دارد.
سرپرست معاونت زیارت استانداری خواستار گسترش طرح زیارت اولی ها به اولیای این دانش آموزان نیز شد و اظهار داشت: از طرح های مبدا به مبدا، معین الضعفا و طرح درخشان رضوی می توان در راستای گسترش حضور اولیای دانش آموزان در مشهد مقدس و زیارت مضجع شریف رضوی بهره برد.
وی افزود: در طرح مبدا به مبدا در ایام غیر پیک می توان از خدمات رفاهی ویژه دانش آموزان و اولیا استفاده کرد.

حسینی خواستار استفاده از ظرفیت پژوهشگاه های معلم و دانش آموزی در راستای ارتقای فرهنگ رضوی شد و اظهار داشت: می توان با استفاده از ظرفیت های این پژوهشگاه ها دانش آموزان و فرهنگیان را به پژوهش در حوزه فرهنگ رضوی ترغیب نمود.
مشاور استاندار گردشگری را اولویت اصلی استان دانست و افزود: برگزاری انواع و اقسام تورهای گردشگری مذهبی، تاریخی، فرهنگی ویژه دانش آموزان و فرهنگیان با استفاده از ظرفیت بازنشستگان فرهنگی می تواند در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد
وی افزود:طرح تبدیل مدارس بلااستفاده اطراف حرم به مراکز اقامتی ویژه فرهنگیان کشور در حال پیگیری است که امید است با رفع موانع قانونی بتوان مراکز اقامتی در شان فرهنگیان در مشهد مقدس راه اندازی نمود.
حسینی در پایان گفت: در خصوص اعتبارات ویژه زیارت با تلاش های صورت گرفته شده در برنامه ششم توسعه، موضوع زیارت گنجانده شده است و در سال جاری ردیف بودجه زیارت نیز احیا شده است که در صورت تخصیص اعتبار می توان به مدارس و مراکز رفاهی طرح اسکان آموزش و پرورش کمک کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار