مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

حجم عملیاتی عظیمی برای شروع یک سال تحصیلی خوب در آموزش و پرورش صورت گرفته است

زاهدان(پانا)_ مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: دانش آموزان امانت های مردم و جامعه هستند که آنها را در اختیار ما قرار می‌دهند لذا حجم عملیاتی عظیمی برای شروع یک سال تحصیلی خوب در آموزش و پرورش استان صورت پذیرفته است.

کد مطلب: ۸۵۳۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
حجم عملیاتی عظیمی برای شروع یک سال تحصیلی خوب در آموزش و پرورش صورت گرفته است

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان عصر امروز علیرضا نخعی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم اظهار کرد: سال تحصیلی در حقیقت برای مجموعه آموزش و پرورش از خرداد ماه و با ثبت نام دانش آموزان شروع می شود ابراز کرد: بازگشایی ۶۷۰۰ مدرسه و ساماندهی معلمان و دانش آموزان حجم یک فعالیت گسترده را طلب می‌کند.

نخعی تصریح کرد: برای آموزش و پرورش ثبت نام دانش آموزان یک موضوع بسیار مهم است به طوری که حتی یک نفر واجد شرایط تحصیل بازمانده از تحصیل نباید بیرون از مدرسه بماند.

وی عنوان داشت: پیش بینی می شود حدوداً ۷۲۰ هزار دانش آموز امسال سر کلاس های درس حضور خواهند یافت که نسبت به سال گذشته شاهد رشد تقریباً ۵۵۰۰۰ نو آموز خواهیم بود لذا برای این تعداد دانش آموز حدوداً ۱۷۰۰کلاس درس جدید را آماده کرده ایم که حدود ۱۰۰۰ کلاس مربوط به دانش آموزان پایه دوازدهم است.

نخعی با بیان اینکه در سال جاری طبق برنامه ریزی انجام شده برآنیم که طرح های روستا مرکزی را گسترش و تقویت کنیم اظهار کرد: امسال طرح سنجش سلامت کودکان با قوت بیشتری انجام گرفته است لذا اجرای این طرح به تنهایی توسط آموزش و پرورش ممکن نیست و به کمک تمام دستگاه ها نیاز داریم.

وی ابراز کرد: یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی است که سعی سیستم آموزش و پرورش بر آن است تا سیاست های بومی پذیری را اجرا کرده و از نقاط دیگر نیرو گرفته نشود.

وی عنوان داشت: برای سال تحصیلی جاری حدود 7 میلیون جلد کتاب درسی با اعتبار بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان تامین شده است و تمامی این کتب در استان سیستان و بلوچستان به طور رایگان بین دانش آموزان توزیع می شود و این استان تنها استانی است که کتب درسی آن به طور رایگان تحویل دانش آموز می شود.

وی تصریح کرد:یکی از طرح های مهم که همه ساله در مدارس انجام می شود طرح هجرت است که در حال حاضر ۳۰۰ مدرسه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای ۸ مرکز آموزشی فنی و حرفه ای با همه‌ی امکانات اقامتی و خوابگاهی طی یک موافقت در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است که امیدواریم با ظرفیت خرید خدمتی که داریم بتوانیم استفاده کنیم.

نخعی از افتتاح فاز اول بیمارستان فرهنگیان در آینده نزدیک خبر داد و آن را یک اقدام مهم برای فرهنگیان و آحاد مردم دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان ابراز کرد: تمام مسئولان دستگاه های مختلف از دست‌ساخته های دانش آموزان حمایت کنند و به عنوان موضوع اساسی آن را مورد توجه قرار دهند.

خبرنگار/مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار