«روز واقعه» بیضایی نمایشنامه‌خوانی می‌شود

تهران (پانا) -– نمایشنامه‌خوانی «روز واقعه» نوشته بهرام بیضایی در تماشاخانه فانوس اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۳۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
«روز واقعه» بیضایی نمایشنامه‌خوانی می‌شود

کارگردانی این نمایش‌نامه‌خوانی را افشین قاسمی برعهده دارد و محمد رضا گلشنی، سحر شیرزاد، هادی کیان، سامان محمد علی زاده، محمد ابوالحسنی، مریم ابراهیمی، رضا کندی، فاطمه سادات موسوی، ‌ سارینا نصیریان، مجید جمال آبادی، مهسا جوانمرد و ‌ گلناز عیدی آن را نقش‌خوانی می‌کنند.

«روز واقعه» فیلمنامه‌ای از بهرام بیضایی است که در سال ۱۳۶۱ نوشته شده است. فیلمی به همین نام بر اساسِ این فیلمنامه در سال ۱۳۷۳ ساخته شده که شهرام اسدی کارگردانی آن را برعهده داشته است.

روز واقعه داستان جوانِ نصرانی تازه‌اسلامی است به نامِ شبلی که به عشقِ راحله اسلام آورده و اینک در روز عروسی، یک روز پیش از واقعه عاشورا، آنگاه که اخبار کشتن مسلم بن عقیل می‌رسد، آوایی در سرش می‌پیچد که کمک می‌خواهد. شبلی درپیِ آوا از جشن عروسی بیرون می‌زند و راهِ کوفه پیش می‌گیرد و به تاخت از بیابان می‌گذرد و در این سفر ماجراهایی از سر می‌گذراند؛ ولی سرانجام ساعتی پس از واقعهٔ عاشورا به کربلا می‌رسد.

در فیلم شهرام اسدی نام شبلی به عبدالله تغییر یافته است. روز واقعه در سیزدهمین جشنوره فیلم فجر، توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم را کسب کند. به علاوه چهار سیمرغ بلورین در رشته‌های موسیقی متن، چهره‌پردازی، صحنه‌آرایی، و بهترین فیلم دوم نیز دریافت کرد.

این نمایش‌نامه خوانی روزهای 24 تا 26 شهریور در تماشاخانه فانوس در میدان هفت تیر، جنب مجتمع یاس، کوچه آذری، پلاک ۲۵ میزبان علاقه‌مندان خواهخد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار