در گفت و گو با پانا

فرماندار هوراند: اکثر مدارس روستایی هوراند نیاز به بازسازی دارند

تبریز (پانا)- فرماندار هوراند گفت: اکنون ۴۰ درصد از مدارس هوراند نیاز به بازسازی دارند و خواهش من از اد اره کل نوسازی مدارس این است که به مدارس شهرستان هوراند، بیشتر توجه کنند مدارس روستایی به خصوص مدارس ابتدایی استحکام زیربنایی ندارند.

کد مطلب: ۸۵۳۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار هوراند: اکثر مدارس روستایی هوراند نیاز به بازسازی دارند

زین العابدین مردانیان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا در خصوص وضع فضاهای آموزشی شهرستان هوراند با بیان این که این شهرستان ۱۰۴ روستای سکنه دارد، اظهار کرد: متاسفانه بیشتر مراکز آموزشی شهرستان هوراند قدیمی و فرسوده شده اند و به تخریب و بازسازی نیاز دارند .

وی افزود: خوشبختانه امسال با مدیر آموزش و پرورش منطقه، سیاستمان را در یک راستا قرار دادیم و با توجه به محدودیت منابع دولتی، سعی می کنیم اصطلاحا خیر یابی کنیم و از توانایی آنها در این راستا استفاده کنیم .

فرماندار هوراند اضافه کرد: در این راستا ما قدم هایی برداشته ایم و در طول دوسال از هشت مدرسه خیرساز بهره برداری کرده ایم و دو مدرسه دیگر نیز در منطقه در حال احداث هستند.

مردانیان تصریح کرد: به اعتقاد من باید این شیوه را ادامه دهیم ، چرا که اگر منتظر اعتبارات دولتی باشیم ، قطعا زمان طولانی تر می برد تا به خواسته خود برسیم .

وی با بیان این که در حال حاضر ۴۰ درصد از مدارس هوراند نیاز به بازسازی دارند، اضافه کرد: خواهش من از اد اره کل نوسازی مدارس این است که به مدارس شهرستان هوراند، بیشتر توجه کنند برای این که مدارس روستایی به خصوص مدارس ابتدایی ابتدایی استحکام زیربنایی ندارند.

فرماندار هوراند تصریح کرد: اکثر مراکز آموزشی واقع در روستاها نیاز به مرمت دارند و با کوپکترین زلزله احتمال تخریب و ریزش وجود دارد که این جان دانش آموزان را تهدید می کند.

مرکز درمان بستر شهرستان هوراند در مساحت یک هکتار

مردانیان در ادامه با بیان این که یکی از پروژه های شاخص ما ایجاد مرکز درمانی در هوراند است ، گفت: متاسفانه در شهرستان هوراند فقط دو مرکز ارائه خدمات بهداشتی درمانی وجود دارد و بیمارستان نداریم لذا با توجه به سیاست های دانشگاه های علوم پزشکی و احداث بیمارستان مخصوصا در نقاط محروم در صدد هستیم که مرکز درمانی در این شهرستان احداث کنیم تا بیماری های خفیف و اصطلاحا بیماری هایی که سرپایی مداوا می شوندو یا نیازمند بستری کوتاه مدتی هستند در این مراکز انجام شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا مرکز درمان بستر هوراند در زمینی به مساحت یک هکتار کلنگ زنی شده است و حتی پیمانکار ها نیز مشخص شده اند و با همکاری بسیج سازندگی این پروژه شروع به کار کرده است.

افزایش غیرمنتظره قیمت قیر در اتمام جاده اهر - هوراند تاخیر ایجاد کرده است

فرماندار هوراند ادامه داد: در حوزه راه سازی چند پروژه نیمه تمام داریم که یکی آسفالت جاده اهر -هوراند است که با توجه به افزایش غیر منتظره قیمت قیر، در این پروژه تاخیر ایجاد شده است، اما با این همه اعتبار آن تامین شده است.

مردانیان افزود: یکی از پروژه های مهم دیگر راه های روستایی گولان هوراند است که برای این پروژه حدود چهارمیلیارد و نیم تومان اعتبار پیش بینی شده است و در دست پیمانکار است و فاز اول در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مهم ترین راه های روستایی ، راه روستایی ارمک و خویسورق است که از مسیر هاییست که در دست پیمانکار است و اعتبار پیش بینی شده نزدیک چهارمیلیاردو نیم است که آن هم در دست پیمانکار است.

فرماندار هوراند تصریح کرد: راه روستایی گولان، به حدود ده پانزده روستا خدمات ارائه خواهدداد و مسیر خویسورق و ارمک به پنج روستا خدمات ارائه خواهند داد و با اتمام این دو پروژه شاهد رفت و آمد آسان در شهرستان خواهیم بود.

توجه به پتانسیل های منطقه هوراند برای جذب گردشگر

مردانیان با اشاره به جاذبه های گردشگری منطقه هوراند بیان کرد: در سند تدبیر و توسعه شهرستان هوراند و با توجه به پتانسیل های منطقه، گردشگری و کشاورزی به عنوان دو هسته کلیدی تعریف شده اند.

وی با بیان این که متاسفانه زیرساخت های لازم برای حوزه گردشگری را نمی توانیم تامین کنیم، افزود: بخش های خصوصی در کشور ما آشنا به بحث گردشگری نیستند و نمی دانند چگونه سرمایه گذاری کنند و خواسته و مطالبات گردشگر را نمی دانند تا نسبت به آن خواسته ها حرکتی بکنند .

فرماندار هوراند گفت: اگر بخواهیم رونق اقتصادی در منطقه ایجاد شود، به اعتقاد من باید بیشتر از کشاورزی به حوزه گردشگری بپردازیم و ضرورت این و اولین قدم توسعه راه های گردشگری شهرستان این است که گردشگر بتواند به راحتی در شهرستان حضور پیدا کند و من دعوت می کنم از عموم سرمایه گذاران بخش خصوصی چه ساکن در شهرستان مخصوصا هوراندی های مقیم تبریز و سایر کلان شهر ها، در حوزه گردشگری شهرستان هوراند سرمایه گذاری کنند و با ایجاد اقامتگاه های کوتاه مدت یا بلند مدت ، ایجاد سفره خانه های سنتی، ایجاد مسافرخانه یا حتی هتل می توانند در گردشگری تاثیر به سزایی بگذارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار