مهلت ارسال آثار به جشنواره بین المللی قصه گویی تمدید شد/ جشنواره ای برای بیان لحظات غم و شادی زندگی

شیراز(پانا) - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از برگزاری جشنواره قصه گویی خبر داد و افزود: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 15 مهرماه تمدید شده است و داوری ها نیز از نیمه دوم مهرماه آغاز می شود.

کد مطلب: ۸۵۳۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مهلت ارسال آثار به جشنواره بین المللی قصه گویی تمدید شد/ جشنواره ای برای بیان لحظات غم و شادی زندگی

زهرا افتخاری در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی گفت: این جشنواره با شعار'خوب زندگی کردن تمرین می خواهد' برگزار می شود و رویکرد آن تمرین خوب زیستن است.

وی ادامه داد: تفاوت بارز جشنواره امسال با سایر دوره ها، این است که شرکت در این دوره از جشنواره برای عموم آزاد است.

او اظهار داشت: ارائه قصه "زندگی من" با رویکرد زندگی روزانه و بیان لحظات شادی و غم ها در بخش قصه گویی ۹۰ ثانیه به صورت فیلم برای سنین ۳ تا ۷۰ سالگی آزاد است و داوطلبان میتوانند با توجه به شرایط ارسال، قصه زندگی خود را در سایت بارگزاری کنند.

وی افزود: شرکت کنندگان در این رویداد هنری می‌توانند آنچه را از محیط اطراف الهام می‌گیرند به ویژه مفاهیمی همچون عشق، دوستی و محبت را در قالب قصه ها بگنجانند و این کانون می کوشد، مردم را در این دوره جشنواره مشارکت دهد و قصه گویی را به مثابه ابزاری ارتباطی در فرهنگ بگنجاند.

وی ادامه داد: در بحث تخصصی قصه گویی در دوبخش دختران و پسران از سن ۱۴ تا 18 سال و بخش خانم ها و آقایان از ۱۸ سال به بالا و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که قصه گویان و مجریان و خبرنگاران و اصحاب رسانه مهمان ویژه برنامه هستند، ادامه داد: محور جشنواره، قصه زندگی من است که روایت مستند گونه لحظات شادی و غم ها زندگی است.

افتخاری در خصوص فرمت ارسال آثار تصریح کرد: فیلم برداری باید به صورت MP4 و افقی با حجم کمتر از 400 مگابایت باشد، همچنین قصه گو می تواند ، با گویش محلی فیلم های خود را ضبط کند.

وی در خصوص ارائه مقاله در بخش علمی این رویداد فرهنگی گفت: علاقمندان می توانند مقالات خود را با موضوعات "دنیای مدرن، عصر ارتباطات و حیات قصه ها"، "قصه گویی، تجربه اجتماعی و روابط انسانی"، "قصه گویی، رسانه، مهارت های زندگی"، قصه گویی، تنوع و تبادل فرهنگی، به جشنواره ارسال کنند.

به گفته وی افراد برای ثبت نام و ارسال اثار می توانند از طریق سایت، kanoonfes.ir اقدام نمایند همچنین قسمت عمومی جشنواره برای عموم آزاد است افراد از 3 سال به بالا میتوانند شرکت نمایند.

وی، همچنین به شیوه های قصه گویی این بخش اشاره کرد و گفت: قصه گویی سنتی به شیوه روایت گری، بدون بهره گیری از ابزار قابل انجام است و قصه گویی خلاق می‌تواند با استفاده از ابزار یعنی امکانات دیداری و شنیداری صورت گیرد.
به گفته افتخاری، حداکثر زمان قصه گویی تک نفره در این بخش 15دقیقه است.

در ادامه معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان دبیر این جشنواره اظهار داشت: امید است که همچون سال های قبل از استان فارس با رعایت شاخص ها برگزیدگان بین المللی داشته باشیم.

او اضافه کرد: اهداف جزیی این جشنواره احیای فرهنگ قصه گویی است، تا یک فرهنگ اجتماعی شود و به عنوان یک ابزار اجتماعی به نسل جدید آموزش داده شود. و تبادل تجربیات بین قصه گویان داخلی و خارجی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مرحله کتابخوانی در مراکز و مناطق در حال انجام است و بعد از آن استانی و بعد منطقه ای و بعد کشوری است، که ما منطقه ۳ هستیم.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان این که بستر مسایل فرهنگی امروز جامعه مطلوب نیست، گفت: اگر بستر مسایل فرهنگی فراهم نباشد، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد، که نگاه به این مسایل باید پررنگ تر شود و سرمایه گذاری در این بخش انجام شود.

کامرانی ادامه داد: یکی از کمبود های حال حاضر در بحث کمبود نیروی انسانی است. و امیدواریم مسیولین بیشتر به این موضوعات توجه کنند، چرا که خیلی از واقعیت ها رو در این قصه ها می بینیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار