چهاردهمین گردهمایی مدیران ناظر موادغذایی کشور در ارومیه آغاز شد

ارومیه (پانا)- چهاردهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سراسر کشور با حضور رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز/ چهارشنبه/ در ارومیه آغاز بکار کرد.

کد مطلب: ۸۵۳۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
چهاردهمین گردهمایی مدیران ناظر موادغذایی کشور در ارومیه آغاز شد

در این گردهمایی غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پژشکی گفت: در شرایط اقتصادی کشور و افزایش تحریم ها می‌توان از ظرفیت استان‌های مرزی برای واردات دارو و مواد غذایی بهره مند شد و آذربایجان غربی به دلیل هم مرز بودن با سه کشور خارجی می تواند پیشتاز در واردات دارو باشد.

وی گفت: مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، غذا و دارو و سایر مسئولین حوزه بهداشت برای نظارت بر واردات محصولات غذایی و دارویی خارجی از مرز ها باید نظارت بیشتری داشته و زمینه افزایش میزان تبادلات را فراهم کنند.

اصغری در ادامه با بیان اینکه در نیمه دوم سال به دلیل تشدید تحریم ها شرایط اقتصادی بیش از شرایط کنونی سخت و دشوار خواهد شد عنوان کرد: تحریم ها در راستای جنگ اقتصادی دشمنان نظام علیه کشورمان ایجاد شده و شرایط سختی ایجاد کرده که همه مسئولین باید با همت مضاعف خود برای عبور از این بحران تلاش کنند.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پژشکی کشور در آخر گفت: به مردم اطمینان می دهیم مشکل خاص دارویی نخواهیم داشت چرا که در بحث تولید دارو و اقلام پزشکی کارهای خوبی در کشور آغاز شده است.

به گزارش (پانا) این گردهمایی به مدت 2 روز در هتل پارک ارومیه برگزار می شود و در آن مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی به بررسی برنامه ها و سیاست های سازمان غذا و دارو در حوزه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی می پردازند.

مدیران سازمان غذا و دارو و مدیران نظارت سراسر کشور ضمن نقد و بررسی عملکرد سال گذشته به تبادل نظر در خصوص برنامه های سال آینده می پردازند و راهکارهای ارتقای همکاری با فعالان این عرصه ها در بخش تولید را بررسی می کنند.

در این گردهمایی همچنین تفاهم نامه ساماندهی پروانه های غذایی سنتی استان و ارتقای سطح کیفی و امنیت غذایی سیب درختی بین دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و رییس سازمان غذا و دارو منعقد می شود؛ این گردهمایی فردا /پنجشنبه/ به کار خود پایان می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار