مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی:

75 هزار واحد مسکن روستایی در آذربایجان غربی مقاوم سازی شد

ارومیه (پانا)- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر مشارکت حداکثری روستاییان در عمران و آبادانی مناطق روستایی گفت: تاکنون 75 هزار واحد مسکن روستایی استان در بیش از 500 روستا مقاوم سازی شده است.

کد مطلب: ۸۵۳۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
75 هزار واحد مسکن روستایی در آذربایجان غربی مقاوم سازی شد

محمود بدلی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طرح مقاوم سازی خانه های روستایی برای 86 هزار واحد مسکونی آذربایجان غربی تدوین شده است، افزود: این طرح در همه روستاهای آذربایجان غربی تهیه شده و سالانه 12 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی می شود.

وی اضافه کرد: از نظر بنیاد مسکن هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آئین نامه 2800 مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم نامیده می شود و نیازمند مقاوم سازی است.

بدلی ادامه داد: بیش از 158 هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان غربی نیازمند مقاوم سازی است که 70 درصد واحدهای روستایی را شامل می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: کارمزد تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی تنها پنج درصد است و همه روستاییان می توانند از این تسهیلات تا سقف 200 و 180 میلیون ریال بهره مند شوند.

بدلی افزود: این تسهیلات در روستاهای مرزی 200 میلیون ریال در نظر گرفته شده که 20 میلیون ریال بیشتر از دیگر روستاهاست و می توان آن را مشوقی برای مقاوم سازی روستاهای محروم دانست.

وی اضافه کرد: تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در دیگر روستاهای آذربایجان غربی نیز به میزان 180 میلیون ریال پرداخت می شود و مدت بازپرداخت آن نیز 15 سال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: روستاییانی که قصد ندارند از این تسهیلات استفاده کنند می توانند جهت استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از این اداره کل کمک بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.

بدلی با بیان اینکه ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است، ابراز امیدواری کرد تا روستانشینان همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار