معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: ایجاد نگرش مثبت و پویا در دانش آموزان باید تقویت شود

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: ایجاد نگرش مثبت و پویا در دانش آموزان باید تقویت شود و باید تفویض و اختیار دهی بیشتری به مدیران داده شود تا بیشتر به آموزش و پرورش اهمیت دهند و دانش آموزانی شاد، سرحال و پویا تحویل جامعه دهند.

کد مطلب: ۸۵۳۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: ایجاد نگرش مثبت و پویا در دانش آموزان باید تقویت شود

طاهر علمی در جلسه برنامه ریزی معاونین پرورشی و تربیت بدنی جوار مرند، جلفا، شبستر، تسوج و صوفیان در اردوگاه شهید مدنی شیخ ولی، با بیان این که باید پیام عاشورا خوب تبیین شود، اظهار کرد: کربلا یک نهضت است که برای تمامی گروه ها پیام دارد.

وی افزود: رهبر معظم در سخنان خود به انتقال و تبیین درس های عاشورا به جوانان تاکید فراوان دارند، پس ما نیز باید نهضت عاشورا را خوب مطالعه کرده و در مورد آن بحث کنیم و به نسل جوان انتقال دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به پیامدهای عاشورا گفت: مهمترین پیامد این واقعه جدا شدن اسلام اموی از اسلام علوی است و در این جریان تاریخی مردم با اصل اسلام که مربوط به اسلام علوی است، آشنا شدند.

علمی اضافه کرد: امام خمینی (ره) به پشتوانه پیام کربلا توانست بگوید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی گفت: در حال حاضر فقط با باز کردن در مساجد نمی توان کاری از پیش برد بلکه باید در فکر تربیت و پرورش دانش آموزان بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با بیان این که امروز زمانی نیست که معلم فقط به کتاب و کلاس توجه کند، گفت: معلمان باید الفبای زندگی را به دانش آموزان بیاموزند و شیوه های صحیح زندگی را آموزش دهند.

وی گفت: ایجاد نگرش مثبت و پویا در دانش آموزان باید تقویت شود و باید تفویض و اختیار دهی بیشتری به مدیران داده شود تا بیشتر به آموزش و پرورش اهمیت دهند و دانش آموزانی شاد، سرحال و پویا تحویل جامعه دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با بیان این که دفاع مقدس جلوه مقاومت و ایثار است نباید دفاع مقدس فراموش شود، تصریح کرد: اگر دانش آموزان مانوس با دفاع مقدس باشند و درسایه آن تربیت شوند در مقابل تهدید های زندگی مقاوم خواهند بود و خداجو و ایثارگر می شوند و به آرمانهای جمهوری اسلامی توجه خواهند کرد

علمی افزود: باید برنامه ریزی داشته باشیم و فقط به شکل ظاهری پیش نرویم.

آمادگی 14 هزار دانش آموز شبستری برای آغاز مهر

در ادامه این جلسه مدیر آموزش و پرورش شبستر گفت: منطقه شبستر با ۱۴ هزار نفر دانش‌آموز، ۱۲۰ مدرسه و ۱۰۵۷ فرهنگی آماده است تا سال تحصیلی جدید را با شورو شادی تمام آغاز کند.

اکرمی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی گفت: امسال ما ۲۵ آموزگار کمبود داریم که در صورت عدم تامین نیرو در اول مهر ماه کلاس خالی از معلم خواهیم داشت.

وی به وضعیت اردوگاه شهید مدنی شیخ ولی اشاره کرد و افزود: زمانی این اردوگاه به برکت دریاچه ارومیه اردوگاه کشوری بود و رفت و آمدهای زیادی داشت ولی اکنون با وضیعت دریاچه ارومیه رکود داریم ولی بازهم نگذاشته ایم اینجا خالی بماند.

مدیر آموزش و پرورش شبستر تصریح کرد: از ماده ۱۸۰ بودجه شهرستان امسال ۱۰۰ میلیون و برای سال آینده نیز ۱۰۰ میلیون تومان برای اردوگاه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امسال پذیرش این اردوگاه ۳۵۰۰ نفر بود که به علت سختی پرسه اردوها، آمار کم می باشد.

دیدار نمایندگان مجلس دانش آموزی یا مدیر کل اموزش و پرورش استان

رئیس سازمان دانش آموزی استان با تشریح جلسه شورای دانش آموزی و نمایندگان مجلس دانش آموزی استان با مدیر کل آموزش و پرورش گفت: رنگ و بوی تصمیمات مدیران و مسئولین ارشد با رنگ و بوی اجرا این تصمیمات درمدارس کمی متفاوت است .

وی بابیان این که دانش آموزان در دیدار با مدیر کل فقط به مشکلات آموزشی و پرورشی از دیدگاه مدارس و دانش آموزان اشاره کردند، گفت: کنکور و غیر شفاف بودن آزمون سال ۹۸ ، محتوی سخت کتب درسی و عدم تدریس مناسب بعضی از معلمان جزو موارد آموزشی مورد اعتراض و دیدگاههای دانش آموزان بود.

علیزاده در ادامه مشکلات پرورشی مطرح شده در این جلسه را برشمرد و افزود: بی توجهی به مسائل پرورشی به ویژه در مقاطع دوره اول و دوم متوسطه، ضعف شدید مشاوره در مدارس تا جایی که پاسخگوی دانش آموزان امروزی نیستند، عدم اجرای سند تحول بنیادین، عدم توجه به نشاط دانش آموزی، سخنان خوب و عدم ارائه راهکار از سوی مسئولین مدرسه، عدم توجه به مسائل عملی آموزشی و پرورشی، عدم وجود امیدواری به آینده در دانش آموزان، ترک تحصیل پنهان، تمایل به استعمال دخانیات و قلیان و...، عدم توجه به شورای دانش آموزی ، دین گریزی، عدم آگاه سازی واقعی دانش آموزان، طرح سوالاتی چون" خبر دارید در بوفه ها و سرویس های مدارس چه می گذرد؟" و در نهایت عدم وجود فعالیتهای پرورشی در مدارس غیر انتفاعی از جمله مواردی بود که در این جلسه توسط دانش آموزان مطرح شد.

وی در پایان به جذب و ساماندهی اعضای پپیشتازان در سیستم آماری اشاره کرد و گفت: جلفا با ۴ درصد کمترین جذب را داشته و ناحیه سه تبریز با ۱۲۳ درصد بیشترین جذب استان را دارا می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار