جانشین دادستان دادسرای ویژه روحانیت غرب کشور: خرافه‌گرایی در ماه محرم مبارزه جدی می‌طلبد

همدان (پانا) - جانشین دادستان دادسرای ویژه روحانیت غرب کشور گفت: باید با خرافه‌گرایی در ماه محرم مبارزه کرد و نمی‌توان هر مطلبی را با عنوان شعائر امام حسین(ع) ترویج کرد.

کد مطلب: ۸۵۳۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
جانشین دادستان دادسرای ویژه روحانیت غرب کشور: خرافه‌گرایی در ماه محرم مبارزه جدی می‌طلبد

حجت‌الاسلام محمد براتی در جلسه مشترک ستاد اربعین و شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همدان افزود: برخی مداحان هر مطلبی را به عنوان شعائر امام حسین(ع) ترویج می‌دهند که باید جلوی این مسأله گرفته شود.

براتی ضمن انتقاد از برخی مداحان به دلیل ترویج خرافه و خرافه‌گویی اضافه کرد: باید با اقداماتی چون قمه‌زنی، شمشیرزنی، تیغ بستن به زنجیر و حمل علامت سنگین توسط یک نفر مبارزه کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان نیز در این جلسه رویداد بزرگ اربعین را نمایش وحدت و همگرایی دانست و افزود: ممکن است عده‌ای به دنبال خرافه باشند که در سال‌های متمادی توطئه‌های بسیاری را انجام داده‌اند ولی بدانند که فرهنگ عاشورا همچنان زنده و پوینده است.

علی‌اصغر ناظری‌پور بیان کرد: در اربعین سال گذشته به حدود 700 هزار زائر در مسیر رفت و برگشت خدمت‌رسانی کردیم و ایستگاه صلواتی بی‌بی‌زینب به عنوان شلوغ‌ترین ایستگاه صلواتی ما به 130 هزار زائر در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام خدمت‌رسانی کرده است.

وی با تأکید بر مردمی بودن برگزاری مراسم ایام محرم و اربعین حسینی اضافه کرد: آنچه اهمیت دارد هماهنگی سایر دستگاه‌ها با یکدیگر است تا همچون سال‌های گذشته مشکلی نداشته باشیم و بار اصلی مسؤولیت بر دوش سازمان تبلیغات اسلامی است.

اکبر کاووسی‌امید،‌ عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گفت: ما از بستر محرم آن‌چنان که باید استفاده نکرده‌ایم؛ چراکه جامعه‌ای که می‌خواهد تمدن نوین اسلامی را بسازد باید بیشتر از ظرفیت این ماه استفاده کند و ما در شورای اسلامی شهر برای تشکیل یک هیأت اندیشه‌ورز در سال آینده آمادگی کامل داریم.

محمدجواد زارعی، معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز از آمادگی کامل شهرداری برای برگزاری مراسم ماه محرم خبر داد و گفت: سیاه‌پوش کردن شهر، طراحی و نصب بنر، هماهنگی کامل با تبلیغات اسلامی استان در خصوص دادن مجوز به ایستگاه‌های صلواتی، آماده‌سازی و نظافت خیابان‌ها قبل و بعد از عزاداری، انجام مساعدت مالی به هیأت‌های حسینی در خصوص چاپ و نصب بنر و استفاده از ظرفیت روزنامه هگمتانه برای موضوع امر به معروف و نهی از منکر از جمله تدابیری است که برای این ایام اندیشیده شده است.

نماینده صدا و سیمای مرکز همدان نیز در این جلسه از پخش برنامه‌ای با عنوان رسم سقایی در دهه اول محرم، هر شب از ساعت 21:30 تا 22:30 با حضور کارشناسان مجرب، شاعران و مداحان خبر داد و ارتباط زنده با کربلای معلی و مشهد مقدس، پوشش زنده مراسم روز عاشورا و سوم عاشورا در میدان امام خمینی(ره)، پوشش زنده مراسم شیرخوارگان حسینی، مراسم پرچم نمادین حرم امام حسین(ع) و مراسم حسینیه امام(ره) و حسینیه ثار‌ا... (ع)در شب اول محرم را از دیگر برنامه‌های صدا و سیما عنوان کرد. پیله‌ور همچنین از اعزام یک گروه مستندسازی از همدان قبل از اربعین حسینی به کشور عراق برای ارسال روزانه گزارش و انعکاس حال و هوای رویداد بزرگ اربعین خبر داد.

نماینده تبلیغات اسلامی استان نیز در این جلسه از برگزاری برنامه روز عاشورا همچون روز اربعین و به صورت تجمع عزاداران حسینی خبر داد و گفت: این تجمع در واقع مربوط به افرادی است که زیرمجموعه هیچ هیأتی نیستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار