50 هزار نمایشگاه کتاب در مدارس برپا می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آمورش و پرورش گفت: همزمان با بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی در آبان ماه بیست و یکمین دوره طرح ملی 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه سراسر برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۵۳۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
50 هزار نمایشگاه کتاب در مدارس برپا می‌شود

علی رمضانی با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ کتابخوانی در مدارس اظهار کرد: این نمایشگاه ها به منظور توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می شود.
وی ادامه داد: مقدمات برپایی این نمایشگاه ها از مردادماه آغاز شده و تاکنون 300 ناشر در مراحل اولیه این طرح شرکت کرده اند و پس از ارزیابی کارگروه کتاب، آثار 200 ناشر مورد تایید قرار گرفته است.
مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آمورش و پرورش یادآورشد: تاکنون 10 هزار و 500 عنوان کتاب به دبیرخانه انتخاب کتاب مستقر در موسسه فرهنگی منادی تربیت رسیده که از این تعداد 6 هزار و 500 عنوان برای ارائه در نمایشگاه های مدارس مورد تائید قرار گرفته است، لذا این کتاب ها از فردا (21 شهریور) در قالب نمایشگاه به تفکیک گروهای سنی و مقطع تحصیلی به مدت 3 روز دراردوگاه رامسر به نمایش گذاشته می شود و کارشناسان کتاب استان ها اقدام به انتخاب کتاب می کنند.
رمضانی افزود: خرید کتاب های سال 96 بر اساس قیمت پشت جلد از ناشرین حدود 3.5 میلیارد تومان است که با 40 درصد تخفیف ارائه شده است.
وی یادآورشد: در نمایشگاه رامسر از 3 استان ممتاز 6 استان برتر سال گذشته که در برپایی 50 هزار نمایشگاه کتاب مشارکت داشتند با اهدای لوح تندیس و هدیه نقدی تجلیل می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار