برگزاری دومین دور رایزنی‌های شکل‌گیری کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو

تهران (پانا) - دومین دور رایزنی‌های مربوط به شکل‌گیری کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو سوئیس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۳۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین دور رایزنی‌های  شکل‌گیری کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو

چهار روز پس از برگزاری نشست سران روند آستانه در تهران و تأکید روسای جمهوری سه کشور ضامن این روند بر تداوم همکاری جهت تسهیل شکل‌گیری کمیته قانون اساسی سوریه، امروز (سه‌شنبه) دومین دور رایزنی‌های حسین جابری انصاری، لاورنتیف و اونال، مذاکره‌کنندگان ارشد ایران، روسیه و ترکیه در روند صلح سوریه با دی‌میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه درباره کمیته قانون اساسی این کشور در ژنو برگزار شد.

در این نشست آخرین وضع پیشرفت در فرایند سیاسی حل‌و‌فصل بحران سوریه با تمرکز بر تشکیل کمیته قانون اساسی بررسی شده و نکات زیر مورد تاکید قرار گرفت:

۱. سوری-سوری بودن فرایند سیاسی و ضرورت حفظ حاکمیت ملی یکپارچه سوریه

۲. لزوم تنظیم متناسب ترکیب اعضای کمیته قانون اساسی؛ به نحوی که برای طرف‌های مختلف قابل پذیرش و در عین حال مبتنی بر واقعیت‌های موجود در صحنه سوریه باشد

۳. همه مسائل و جزئیات مرتبط با کمیته قانون اساسی در نهایت در قالب یک بسته یکپارچه مورد توافق قرار می‌گیرد.

۴. تنظیم ترتیبات مربوط به تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه با توجه به حساسیت موضوعات و تبعات بحران چند ساله این کشور زمان‌بر است اما همه طرف‌ها بر ضرورت توجه همزمان به سرعت و کیفیت کار تأکید دارند

در این نشست نمایندگان سه کشور ضامن روند صلح سوریه توافق کردند با تشکیل کارگروه فنی از کارشناسان خود، زمینه موفقیت رایزنی‌های مشترک با سازمان ملل جهت تسهیل شروع به کار هر چه سریع‌تر کمیته قانون اساسی سوریه را فراهم کنند. همچنین توافق شد سومین دور این رایزنی‌ها در اواخر ماه اکتبر سال جاری میلادی برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار