رئیس جمهور در شورای عالی انقلاب فرهنگی:

بخش‌ قابل ملاحظه‌ای از افزایش نقدینگی در سال‌های اخیر مربوط به فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز بود

تهران (پانا) - رییس جمهوری گفت: ملت و دولت کنار یکدیگر بوده و دستگاه های اجرایی با تمام توان به دنبال حل مشکلات مردم هستند.

کد مطلب: ۸۵۳۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
بخش‌ قابل ملاحظه‌ای از افزایش نقدینگی در سال‌های اخیر مربوط به فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، به تحلیل شرایط موجود و توطئه دشمنان نظام اسلامی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور و ایجاد مشکل در زندگی مردم پرداخت و افزود: با وجود رهبری شجاع و مدبر و مردم فداکار و مصمم از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد، اما همه مسوولان، تریبون داران، احزاب و رسانه‌ها در معرض امتحان قرار دارند.

روحانی به برخی از واقعیت‌های اقتصادی کشور از جمله افزایش صادرات و کاهش واردات کشور در شش ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: ملت و دولت کنار یکدیگرند و دستگاه های اجرایی با تمام توان به دنبال حل مشکلات مردم خواهند بود.

رئیس جمهور ضمن اشاره به آمار رشد 20 درصدی نقدینگی کشور در یکسال گذشته، نقدینگی را بویژه وقتی با منشأ پایه‌پولی باشد، مشکل‌آفرین برای اقتصاد کشور دانست و با تأکید بر برنامه‌های دولت برای مدیریت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال، افزود: بخش‌ قابل ملاحظه‌ای از افزایش نقدینگی در سال‌های اخیر مربوط به فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز بود، در حالی که علیرغم روال گذشته، این دولت هرگز برای اداره کشور در پی استقراض از بانک مرکزی نشد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقش مهم دانشگاهیان در روحیه‌آفرینی، امید و آگاهی بخشی به جامعه نیز تأکید کرد.

رییس جمهوری ماه محرم را پیام‌آور ایثار، آرمان خواهی و ایستادگی در مسیر حق دانست و تاکید کرد: پیام قیام ابا عبدالله الحسین(ع) باید متناسب با هر مقطع تاریخی برای مردم تبیین و تفسیر و از این منبع بزرگ الهام ‌بخش در چارچوب نیازهای فرهنگی جامعه و عبور از سختی‌ها بهره برد.

روحانی با اشاره به پیام حضرت امام خمینی (ره) در محرم 1342 و فراخوان ایشان به وعاظ و هیات‌های مذهبی برای بیان حقایق، افزود: پیام امام راحل روح تازه‌ای به سخنرانان و مجالس عزاداری سالار شهیدان بخشید که تا محرم 1357 ادامه یافت و به پیروزی نهضت اسلامی منجر شد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همه آزدیخواهان و مسلمانان تحت تاثیر حادثه کم‌نظیر کربلا هستند و جهانیان برابر عظمت و آرمان شهدای کربلا سر تعظیم فرود می‌آورند، حادثه عاشورا نشان داد که جوهر دینداران واقعی هنگام آزمایش‌های سخت و تاریخی عیان می‌شود.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقش مهم دانشگاهیان در روحیه‌آفرینی، امید و آگاهی بخشی به جامعه نیز تاکید کرد.

روحانی همچنین به حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس جدید نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها خیرمقدم و از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در سال‌های تصدی مسئولیت این نهاد قدردانی کرد.

در ادامه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، شرح وظایف سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به تصویب رسید و اعضای هیات امنای این سازمان انتخاب شدند.

بر این اساس وزرای آموزش و پرورش ، علوم تحقیقات و فناوری ، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دونفر از شخصیت های علمی و فرهنگی و دو نفراز فارغ التحصیلان این مدارس از جمله اعضای هیات امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار