مشاور وزیر آموزش و پرورش: بودجه آموزش و پرورش کمترین رشد را داشته است

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: بودجه آموزش و پرورش طی دو سال اخیر به نسبت دیگر دستگاه ها کمترین رشد را داشته است.

کد مطلب: ۸۵۳۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مشاور وزیر آموزش و پرورش: بودجه آموزش و پرورش کمترین رشد را داشته است

به گزارش مهر، منصور مجاوری ظهر سه شبه در آیین تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، اظهار کرد: کمبود منابع درد مزمن چندساله آموزش پرورش است چرا که معیشت فرهنگیان را بسیار دشوار و نارضایتی آنان را در پی داشته است.

مجاوری افزود: ضرورت دارد تمامی مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی آموزش پرورش برنامه ریزی دقیق داشته باشند تا شاهد رضایتمندی فرهنگیان باشیم.

وی با تاکید براینکه معلمان سرمایه گذاران دولت هستند، بیان کرد: سیاستگذاران بدانند که معلمان جزء کارمندان دولت بشمار نمی روند و در حال حاضر یک میلیون فرهنگی برای رشد و تربیت نیروی های آینده ساز این کشور سرمایه گذاری کرده اند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه به سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اولویت اصلی این نهاد مدرسه محوری است به طوری که خود مدارس بر اساس نیاز، برنامه‌های درسی و آموزشی‌ را تغییر دهند.

مجاوری اضافه کرد: برای اجرای طرح مدرسه محوری باید نخست قدرت آموزش و پرورش از سطح استان به شهرستان‌ها و سپس به مدارس منتقل شود.

وی در ادامه مهارت ورزی را یکی از نیازهای ضروری امروز کشور دانست و اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور فاقد مهارت و تخصص هستند، بنابراین برای تربیت فردی باسواد باید در کنار خواندن و نوشتن، مهارت ورزی و زبان خارجه را نیز آموزش بدهیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: برنامه دیگر وزارت آموزش و پرورش مهارت ورزی است که در این راستا توسعه هنرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

مجاوری تمرکز و تاکید بر حافظه گرایی و تست زنی در کنکور را یکی از بزرگترین آسیب های آموزشی دانست و گفت: ضرورت دارد در جهت آموزش مهارت ورزی اقدامی اساساسی انجام شود.

وی همچنین بر اخلاق مداری و وجدان کاری فرهنگیان و مسئولان آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: فرهنگیان باید در برابر مسئولیتی که برعهده گرفته اند پاسخگو باشند، البته دیگر دستگاه ها نیز برای تعالی و رشد جامعه تلاش داشته باشند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه در آینده نزدیک قانون شوراهای آموزش و پرورش به تصویب می رسد، بیان کرد: براساس این قانون تمامی دستگاه‌ها باید برای توسعه وضعیت فرهنگی جامعه همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار