معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری:

تداوم وتوسعه اقتصاد کشوربامشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی امکان‌پذیر است

اسلامشهر (پانا) - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری در اسلامشهر ،شرط تداوم ، توسعه و پویایی اقتصاد کشور را مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی برشمرد .

کد مطلب: ۸۵۳۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تداوم  وتوسعه  اقتصاد کشوربامشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی امکان‌پذیر است

ابوالفضل رضوی در نشستی با شورایاران و دهیاران اسلامشهر در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: اسلامشهر بعد از شهرری بیشترین جمعیت روستایی را در استان تهران با جمعیتی بالغ بر 36 هزار نفر داراست.

وی در ادامه افزود: محیط‌زیست مناسب و شرایط زیست محیطی خوب از سرمایه‌هایی است که در شهرها وجود ندارد و یکی از ظرفیت‌های مهم روستاهامیباشد و در بسیاری از سرمایه‌ها روستا‌ها با شهر برابری می‌کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری تاکید کرد: ما نتوانسته‌ایم شرایطی را برنامه‌ریزی و مهیا سازیم تا سرمایه نیروی انسانی در روستا بماند روستائیان به همین دلیل به شهرها مهاجرت کردندو از این‌رو بخشداران موظف هستند به‌جای رهنمون دادن، اجرا را در دستورکار خود قرار داده و جلب مشارکت اقتصادی را در روستاها رواج دهند.

رضوی با اشاره به وام خوداشتغالی که در اختیار روستائیان قرار گرفته، تصریح کرد: بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان به متقاضیان روستایی بابت اشتغال پرداخت شده و اگر در روستاهای اسلامشهر کسی موفق به دریافت وام نشده بنده جز شرمندگی چیزی ندارم.

وی شرط تداوم و توسعه و پویایی را مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی خواند و گفت: اقتصاد ما زمانی پویا و فعال می‌شود و اشتغال به حد نرمال می‌رسد و بیکاری ریشه‌کن می‌شود که اقتصاد مردمی باشد .

رضوی فعالیت‌های اشتغال‌زایی پایدار روستائیان را شامل دریافت وام دانست و خاطر نشان کرد: صنایع دستی، گردشگری، فناوری مواد معدنی، دامپروری و کشاورزی ژنتیک از جمله فعالیت‌های اقتصادی است که مشمول دریافت وام در روستا شده است .

شایان ذکر است ،معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری به همراه فرماندار اسلامشهر و مسئولین استانی و شهرستانی با حضور در مجتمع فرهنگی عمارت مجد از ششمین نمایشگاه صنایع روستایی شهرستان اسلامشهر که با همت امور بانوان فرمانداری و شرکت تولید کنندگان و کار آفرینان ترتیب یافته بود ، بازدید بعمل آورد.

/خبرنگار :ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار