وزیر بهداشت خبر داد

تشکیل کمیته مشترک بین وزارتخانه‌های بهداشت و دادگستری برای برخورد با متخلفان حوزه بهداشت و درمان

تهران (پانا) - وزیر بهداشت گفت قرار است کمیته مشترکی بین وزارت بهداشت و وزارت دادگستری به ریاست رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و با هدف مراقبت بیشتر از حقوق مردم در حوزه سلامت و برخورد با متخلفان این حوزه تشکیل شود.

کد مطلب: ۸۵۳۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته مشترک بین وزارتخانه‌های بهداشت و دادگستری برای برخورد با متخلفان حوزه بهداشت و درمان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی با بیان این مطلب، درباره سوالی مبنی بر احتکار احتمالی دارو و تجهیزات پزشکی در انبارهای غیرمجاز، گفت: ممکن است متخلفانی در داروخانه و مکان‌های دیگر، مبادرت به احتکار دارو و تجهیزات پزشکی کنند که با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

هاشمی با تاکید بر اینکه وظیفه وزارت بهداشت مراقبت از اصالت دارو و عدم افزایش قیمت آنها است، افزود: تصور می‌کنم در حوزه احتکار دارو و تجهیزات پزشکی، مسئولیت با سایر دستگاه‌ها است و چنانچه در زمینه احتکار دارو و تجهیزات پزشکی احتکاری صورت گیرد، برخورد با متخلفین این حوزه بر عهده نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است. البته وزارت بهداشت، شرکت‌های دریافت کننده ارز و واردکننده دارو و داروخانه‌ها را در صورت تخلف در زمینه احتکار دارو و تجهیزات پزشکی از بسیاری از امتیازات محروم خواهد کرد.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که در حوزه سلامت هیچگونه تخلفی صورت نگیرد؛ چراکه تخلف بویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی از نظر افکار عمومی قابل قبول نیست، زیرا با جان انسان‌ها سروکار دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا جایی که اطلاع دارم و دیده‌ایم تخلفات از این قبیل موارد بسیار نادر بوده و امیدواریم شاهد تخلفی در این حوزه نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار