معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان:

مدرسه مهمترین رکن نظام تعلیم و تربیت است/ برنامه تدبیر ارتقا سطح کیفی مدیریت مدارس را دنبال می کند

هرمزگان(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: مدرسه مهمترین رکن نظام تعلیم و تربیت است و همه ظرفیت های آموزش و پرورش باید در خدمت مدرسه باشد.

کد مطلب: ۸۵۳۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه مهمترین رکن نظام تعلیم و تربیت است/ برنامه تدبیر ارتقا سطح کیفی مدیریت مدارس را دنبال می کند

به گزارش پانا هرمزگان، ایرج بیت اللهی در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی و کارشناسان تکنولوژی و گروه های آموزش ابتدایی سراسر استان افزود: هم اکنون دو برنامه ی تدبیر در دوره ابتدایی و تعالی مدیریت مدرسه در دوره متوسطه در نظام آموزشی کشور در حال اجراست که برنامه تدبیر با هدف ارتقای سطح کیفی مدیریت مدارس همه اهداف موثر در این بخش را دنبال می کند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این برنامه در دوره ابتدایی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص های راهبردی وزارت آموزش و پرورش در دوره ابتدایی مدرسه محوری و حذف آزمونها است که برای تحقق اجرایی آن همه ظرفیت ها از جمله تلاش مضاعف معاونین آموزشی، راهبران آموزشی - تربیتی و سرگروههای آموزشی باید پای کار باشد.

این مسئول اهمیت و ضرورت مدرسه محوری به عنوان یک راهبرد ملی در نظام تعلیم و تربیت را مورد تأکید قرار داد و گفت: سند تحول بنیادین توجه ویژه ای را به امر مدرسه محوری معطوف و تأکید کرده است شرط اصلی مدرسه محوری ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای، تخصصی و شایستگی‌ها است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان، شایسته سالاری در انتخاب مدیران مدارس، پرهیز از سلیقه گرایی و سنجش صلاحیت حرفه ای مدیران را به عنوان بخش دیگری از سیاست های راهبردی آموزش و پرورش برشمرد و بیان داشت: توجه به این دو مهم در سال جدید تحصیلی مورد تاکید است و باید بسمتی حرکت کنیم که سلیقه های فردی و تصمیم گیری های مبتنی بر اراده خارج از آموزش و پرورش جایی در مدارس نداشته باشد.

وی اضافه کرد: مدرسه به‌عنوان مجموعه ای مستقل باید توان تصمیم‌گیری و تصمیم سازی را داشته باشد و در این مسیر از حمایت های لازم نیز برخوردار گردد تا متناسب با اهداف و رسالت سند تحول بنیادین برنامه‌ریزی و اقدام کند.

بیت اللهی همچنین گفت: در اجرای برنامه مدرسه محوری که مبنا و محور فعالیت های نظام تعلیم و تربیت است توجه جدی به ساحت های شش گانه مورد تاکید کرد که اجرای شایسته و تحقق اهداف مرتبط باید مورد رصد جدی مسوولان و دست اندرکاران باشد.

به گفته وی تربیت دینی و اخلاقی- تربیت سیاسی و اجتماعی- تربیت زیستی و بدنی- تربیت هنری و زیبا شناختی- تربیت اقتصادی و حرفه ای- تربیت علمی و فناوری ، ساحت هایی هستند که تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس آنها در مدارس انجام می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان یاداور شد: علاوه بر این در سند تحول بنیادین، محور فعالیت های مدارس باید بر پنج عنصر علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر صورت گیرد تا در خروجی کار شاهد تربیت دانش آموزانخلاق، پویا، مبتکر و کارامد باشیم.

وی با اشاره به اهمیت گروه های آموزشی و راهبران آموزشی - تربیتی در اجرای سیاست های سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد:ماهیت گروه های آموزشی ، توسعه ی مستمر شایستگی ها و مهارت های حرفه ای معلمان است که با اهمیت به آن افزایش بهره وری در کار را در پی خواهد داشت .

اولین جلسه هم اندیشی معاونین آموزشی ، کارشناسان اداره تکنولوژی و گروه های آموزش ابتدایی با موضوع تبیین برنامه های اجرایی اداره تکنولوڗی ابتدایی هرمزگان در باشگاه فرهنگیان استان برگزارشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار