رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندر لنگه:

سوگواره بصیرت عاشورایی در بندرلنگه برگزار می‌شود

بندرلنگه(پانا) - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرلنگه از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با ایام محرم و صفر در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۳۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
سوگواره بصیرت عاشورایی در بندرلنگه برگزار می‌شود

احمد قباد در گفت و گو با خبرنگار پانا از هرمزگان گفت: این طرح در اماکن مذهبی، حسینه و تکایا شهرستان بندر لنگه از ۲۰ شهریور الی ۱۷ آبان برگزار و این طرح با هدف اجرای نیت واقفین با هدف شناساندن مکتب سرخ عاشورایی و عمق‌ بخشی به باورهای جامعه در خصوص اهداف والای نهضت حسینی، برای تقویت باورهای دینی مردم و اجرای صحیح نیات واقفین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که وقف؛ چشمه همیشه جاری و سنتی علوی و فاطمی است، افزود: این طرح با توجه به نیات موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندر لنگه در ادامه عنوان کرد: در شهرستان بندر لنگه موقوفاتی مرتبط با محرم و صفر داریم که در این ایام اجرای نیت می شود.

وی بیان کرد: برنامه های لبیک یا حسین، احلی من العسل ویژه دانش آموزان، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی ویژه بانوان، عزاداری روز تاسوعا و عاشورا و لبیک یا رسول الله از جمله برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی شهرستان بندر لنگه است که در روزهای مختلف ماه محرم و براساس تقویم روز شمار این طرح در اماکن مذهبی، مساجد، حسینه ها، تکایا، مرقد مطهر سید محمد عالم شهرستان بندرلنگه اجرا می شوند.

قباد خاطر نشان کرد: واقعه کربلا یکی از بزرگترین وقایع تاریخ اسلام است و به همین دلیل باید ترویج فرهنگ عاشورا و فلسفه این واقعه به درستی انجام شود و از نهادها و ادارات و هیئت های مذهبی شهرستان خواستار هر چه باشکوه تر شدن مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در این ایام شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار