تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی هتل‌های فارس دردهه اول محرم

شیراز (پانا) - در دهه نخست ماه محرم، هتل‌های استان فارس خدمات خود را با ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف به زائران حسینی ورودی به استان فارس ارائه می‌دهند.

کد مطلب: ۸۵۳۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی هتل‌های فارس دردهه اول محرم

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم اظهار کرد: با استفاده مطلوب از ظرفیت مساجد و بقاع متبرکه می‌توان در این ایام، گردشگری مذهبی را در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) و استان گسترش داد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به ثبت ۱۶ آیین محرم استان فارس در فهرست آثار ناملموس کشور، از انجام رایزنی با بخش زیارتی دیگر استان‌ها و مبادله‌ تفاهم‌نامه‌هایی با هدف ارتقای ظرفیت گردشگری مذهبی نیز خبر داد و گفت: از تمام ظرفیت‌های استان برای ارتقای این بخش استفاده می‌کنیم.

وی افزود: بالفعل کردن قابلیت های گردشگری استان ، شناسایی و معرفی آنها، می تواند به تحرک پذیری بیش از پیش این صنعت منجر گردد.

درادامه سید حسن سیادتان رئیس جامعه هتلداران استان نیز اضافه کرد: سالیانه گردشگران بسیاری در ایام محرم برای تماشای آیین و سنتهای عزاداری مردم استان، به فارس سفر می کنند لذا به همین منظور، مراکز اقامتی و هتل‌های استان ، در دهه نخست ماه محرم، برای مسافران خود ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس ابراز امیدواری کرد: با تخفیفات در نظر گرفته شده، زمینه ورود زائران و گردشگران به شهر شیراز و دیگر شهرستانهای استان در این ایام فراهم شود.

مراسم های پرچم سرخ حسینی در دوبرجی داراب، مراسم روز اول محرم چاووش خوانی بوانات، خیمه‌های برافراشته زرقان، سینه زنی قطاری شیراز، سینه زنی لاری‌ها، مراسم شام غریبان در نوبندگان فسا، مراسم عمه کبار خرمبید، تعزیه خوانی در "شیراز، سروستان،کازرون،خرمبید، مرودشت" تعزیه خوانی صحرارود فسا، مراسم عزاداری عاشورای روستای دوان ، چک چکو و چارچو گردانی استهبان مراسم چهار شنبه آخر صفر در لارستان از جمله آیین های ثبت شده در فهرست آثار ناملموس کشور می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار