قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی؛

اقدامات فرهنگی آستان قدس رضوی علمی و مبتنی بر نیازهای روز جامعه است

خبرگزاری پانا: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: اقدامات و خدمات فرهنگی آستان قدس رضوی، علمی و كارشناسی و مبتنی بر نیازهای روز جامعه طراحی و عرضه می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، دکتر سید احمد علوی در جمع كاركنان معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: حرم مطهر رضوی با تشرف سالانه بیش از 25 میلیون زائر، تاثیرگذارترین مرکز مذهبی دنیا به شمار می رود و بدون شك اقدامات فرهنگی و فعالیت‌های گسترده ای كه در مجموعه حرم مطهر رضوی صورت می‌گیرد، بی نظیر است.

وی اظهار داشت: در زمان حضرت رضا(ع)، با دسیسه چینی های مامون، ادیان مختلف برای تنزل مقام امامت و به چالش كشاندن موقعیت علمی عالم آل محمد(ص) وارد عرصه مناظره با حضرت شدند كه در نهایت همگی به حقانیت و جایگاه والای علمی ایشان اعتراف کردند.

علوی با اشاره به شباهت‌های فضای فرهنگی و اعتقادی دنیای كنونی با زمان امامت حضرت رضا(ع) تصریح كرد: مجموعه آستان قدس رضوی به بركت انقلاب اسلامی و رهبری امام راحل عظیم الشان(ره) و مقام معظم رهبری و استقرار مدیریت اسلامی در ترویج و تعمیق معارف قرآنی و اهل بیت(ع) و پاسخگویی به شبهات اعتقادی و دینی به نهادی پیشتاز و تاثیرگزار تبدیل شده است.

وی با اشاره به سیاست هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توسط آیت الله واعظ طبسی طراحی و تدوین و همواره در این سالها با جدیت دنبال شده است، گفت: تولیت عظمای آستان قدس رضوی با نگاه علمی دقیق و متخلق به اخلاق اسلامی، با سرلوحه قرار دادن مشورت با متخصصین و صاحب‌نظران و اتکا به خداوند متعال توانستند تحول عظیمی در این مجموعه به وجود بیاورند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص همت و کار مضاعف خاطرنشان کرد: معظم‌له فرمودند که کار مضاعف در پرکاری خلاصه نمی‌شود بلکه در کار کیفی، دقیق، برنامه‌ریزی و کارشناسی شده، مستمر، پیگیر و همراه با مشورت است. همچنین ایشان دوری از کندی و شتاب‌زدگی و داشتن برنامه‌ریزی مدبرانه، ثبات و استمرار در سیاست‌ها را شرط توفیق در همه زمینه‌ها می‌دانند.

وی تصریح کرد: آنچه در مجموعه آستان قدس رضوی در طی این سال‌ها رخ داده متکی به همین عوامل بوده و اگر امروز در حوزه‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی، خدمات زائر، معماری اسلامی، بهداشت و درمان، کشاورزی و دامپروری و ... به افتخارات متعدد نائل گشته‌ایم، به سبب پرداختن به این اصول است.

علوی ادامه داد: این نگرش از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تأسیس مراکز فرهنگی و اجتماعی از جمله بنیاد پژوهش‌های اسلامی و دانشگاه علوم اسلامی رضوی آغاز شد و امروز نیز با احداث مجهزترین بیمارستان کشور، مجتمع‌های درمانی و داروسازی و مدرن‌ترین مجتمع‌های کشاورزی و دامپروری و ... با همان جدیت و انگیزه در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه آستان قدس رضوی چشم اندازی مشخص برای فعالیت در همه حوزه‌ها وجود دارد و این نگاه علمی را در معماری حرم مطهر رضوی، ارائه خدمات کیفی به زائران، فعالیت‌های متنوع فرهنگی، آموزشی و پژوهشی به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینكه 70 درصد بودجه آستان قدس رضوی صرف فعالیت ها و امور فرهنگی و اجتماعی می شود و اصالت و اولویت در این نهاد مقدس با كار فرهنگی است، تصریح كرد: در نتیجه این نوع نگاه، امروز فارغ التحصیلان مراكز علمی آستان قدس رضوی در زمره برترین اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه های كشور هستند و این مجموعه در بسیاری از اقدامات فرهنگی و آموزشی به بلوغ و كمال رسیده است.

وی در پایان با قدردانی از تلاشهای خدمتگزارن قرآنی، تبلیغی و فرهنگی بارگاه منور رضوی به آنان توصیه كرد در فعالیتهای روزمره و اقداماتی كه صورت می‌گیرد همواره به رعایت اخلاص و درنظر داشتن جنبه ارزشی فعالیتها در حرم مطهر حضرت رضا(ع) و انضباط مالی توجه جدی داشته باشند.

دكتر علوی امروز طی بازدیدی سه ساعته از بخش های مختلف معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، با فعالیت های گسترده این مجموعه آشنا شد و از نزدیك در جریان نقاط ضعف و قوت برنامه ها قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار