اجرای دقیق برنامه های پروژه مهر، زمینه ساز بازگشایی مطلوب مدارس است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: اجرای دقیق برنامه های پروژه مهر، زمینه ساز بازگشایی مطلوب مدارس است.

کد مطلب: ۸۵۳۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای دقیق برنامه های پروژه مهر، زمینه ساز بازگشایی مطلوب مدارس است

محمد پورداود در جلسه اعضای شورای معاونین استان و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها، نواحی و مناطق که در شهرستان اسدآباد برگزار شد، مدیریت در دستگاه تعلیم و تربیت را حساس و مهم خواند و اظهار کرد: براساس یافته های علمی و پژوهشی، 7 توصیه مدیریتی مهم وجود دارد که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

پورداود در تشریح این توصیه ها گفت: نخستین توصیه، پایبندی به کارهای روزمره است؛ چراکه سرمنشأ تمامی بی نظمی ها و اشتباهات در تیم های کاری از بی توجهی به فعالیت هایی آغاز می شود که از قبل برنامه ریزی شده اند.

وی توقف، نگرانی و تردید را توصیه دوم مدیریتی ذکر کرد و تصریح کرد: آنچه به شدت از قابلیت ها و پتانسیل های یک مدیر می کاهد، وجود حس تردید و بدبینی او نسبت به دیگران است.

پورداود دیگر توصیه مهم را تقدم ارزش ها بر کمیت ها دانست و گفت: بهترین و موثرترین راهبرد در این زمینه تمرکز بر اولویت های کلیدی است.

وی با بیان این که برگزاری جلسات و استقبال از تغییرات مثبت از دیگر توصیه های مهم مدیریتی است، خاطرنشان کرد: تغییر مثبت و سازنده برای فرد و سازمان لازم و ضروری است.

پورداود توصیه های ششم و هفتم را اخراج خود و پرهیز از تک بعدی بودن خواند و تصریح کرد: توجه به نقاط قوت و ضعف های مدیریتی و همه جانبه نگری باعث می شود که یک مدیریت تمام عیار شکل بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: مبنای عمل ما در برنامه ها و فعالیت های مختلف آموزشی و پرورشی، سند تحول بنیادین است.

پورداود افزود: انتخاب و انتصاب مدیران مدارس از طریق آزمون و سنجش صلاحیت مدیران و معلمان از جمله اولویت های آموزش و پرورش است.

وی تمرکز زدایی و کنترل تضمین کیفیت مدارس نیز را از دیگر اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت خواند و خاطرنشان کرد: تحقق این موارد باعث ارتقای جایگاه معلم و تقویت مدرسه می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت پروژه مهر، گفت: اجرای دقیق برنامه های پروژه مهر زمینه ساز بازگشایی مطلوب مدارس است.

پورداود هم‌زمانی و تقارن آغاز سال تحصیلی با ایام محرم و هفته دفاع مقدس را فرصتی برای تبیین فرهنگ عاشورا و ارزش های دفاع مقدس خواند و تصریح کرد: امسال معلمان فرهیخته و دانش آموزان عزیز با شور حسینی به استقبال بهار تعلیم و تربیت می روند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار