همزمان با سراسر کشور برگزار می شود:

اجتماع 4 هزار نفری دانش آموزان عزادار مشهد مقدس در رثای قاسم ابن الحسن(ع)

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همزمان با سراسر کشور 4 هزار نفر دانش آموز عاشورایی استان در عزاداری روز ششم محرم در حرم مطهر امام رضا(ع) به عزاداری خواهند پرداخت.

کد مطلب: ۸۵۳۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اجتماع 4 هزار نفری دانش آموزان عزادار مشهد مقدس در رثای قاسم ابن الحسن(ع)

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همزمان با سراسر کشور 4 هزار نفر دانش آموز عاشورایی استان در عزاداری روز ششم محرم در حرم مطهر امام رضا(ع) به عزاداری خواهند پرداخت.
علیرضا مالک اشرفی با بیان این که اجتماع عظیم دانش آموزان پسر نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان همزمان با سراسر کشور در حرم مطهر برگزار خواهد شد، گفت: این برنامه سوگواری با عنوان «احلی من العسل» برای ششمین سال متوالی است که اجرا می شود.
وی در خصوص شعار احلی من العسل اظهار کرد: قاسم‌بن‌الحسن(ع) یکی از جوان ترین شهدای کربلا بوده است که در پاسخ به سوال امام حسین(ع) مبنی بر این که "شهادت در نگاه تو چگونه است" می گوید: "احلی من العسل"؛ یعنی از عسل شیرین تر است، به نبرد با دشمن می رود و جان گرامیشان را تقدیم این طریق نورانی می کند.
وی با اشاره به این که هدف اصلی از این اجتماع عزاداری برای امام حسین و تاسی به الگوهای والای شهدات طلبی است خاطر نشان ساخت: ما در دوران انقلاب نوجوان های زیادی داشتیم که با الگو پذیری از شهدای کربلا راه شهادت را در پیش گرفتند و نوجوان های امروز نیز با حضور در این اجتماع عظیم برای استمرار این راه پر اقتخار اعلام آمادگی کردند.
وی افزود: این جمعیت دانش آموزی در قالب 120 هیئت دانش آموزی از مدارس مشهد و تبادکان سازماندهی شده اند که با لباس متحد الشکل و سربند در مراسم حضور خواهند داشت.
مالک اشرفی یادآوری کرد: این برنامه با همکاری صمیمانه ادارات کل اوقاف و امور خیریه، آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد مقدس، بسیج دانش آموزی و تشکل های دانش آموزی برگزار می گردد.
خاطر نشان می گردد: شروع این مراسم از ساعت 9 صبح روز یکشنبه 25 شهریور در رواق حضرت امام خمینی(ره) حرم مطهر خواهد بود که به صورت زنده و مستقیم از شبکه سراسری قرآن سیما پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار