3400 خانواده نیازمند آذربایجان غربی بیمه تامین اجتماعی دارند

ارومیه (پانا)- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با اشاره به مزیت دریافت حقوق بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی برای مددجویان این نهاد گفت: سه هزار و 400 خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان تاکنون بیمه تامین اجتماعی شده اند.

کد مطلب: ۸۵۳۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
3400 خانواده نیازمند آذربایجان غربی بیمه تامین اجتماعی دارند

عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی افزود: اجرای طرح بیمه تامین اجتماعی برای مددجویان استان از سال 1384 آغاز شده و هرسال تعدادی از خانواده ها، تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال 1397 تاکنون نیز با توجه به اعتباردر نظر گرفته شده، 20 مددجوی کمیته امداد آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

سهندی بیان کرد: تاکنون 187 مددجو در آذربایجان غربی بازنشسته شده و از خدمات بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: زنان سرپرست خانوار 35 سال به بالا و مددجویان اشتغال یارانه ای با اولویت 40 سال به بالا از تسهیلات بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: مددجویان کمیته امداد با حداقل 10 سال پرداخت بیمه و 55 سال برای بانوان سرپرست خانوار و 60 سال برای مردان می توانند بازنشسته شده و برابر قانون کار حقوق دریافت کنند یا از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شده و مستمری مادام العمر بگیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: همچنین مددجویان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در صورت بیماری و تایید کمیسیون پزشکی، می توانند از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.


سهندی بیان کرد: بیمه تامین اجتماعی مددجویان در دوران واریز حق بیمه، فاقد سرانه درمان بوده و این افراد پس از بازنشستگی از خدمات درمانی بهره مند می شوند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: 54 هزار خانوار در این استان، مستمری بگیر این نهاد حمایتی هستند.


وی اضافه کرد: همه تلاش این نهاد حمایتی ارتقای سطح رفاه خانواده های تحت حمایت و کمک به رفع مشکلات آنهاست و ازهر فرصتی برای رسیدن به این هدف استفاده می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار