مدیرکل آموزش و پرورش گیلان: برگزاری لیگ علمی در راستای اجرای سند تحول بنیادین است

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در سومین دوره لیگ علمی در مقطع اول متوسطه، 1768 تیم در لیگ علمی استان شرکت کردند و 78 تیم به مرحله برتر استانی راه یافتند.

کد مطلب: ۸۵۲۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان: برگزاری لیگ علمی در راستای اجرای سند تحول بنیادین است

نادر جهان آرای در همایش سومین دوره لیگ علمی که در سالن اجتماعات نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: برگزاری لیگ علمی در راستای اجرای سند تحول بنیادین است و این برنامه که از مدارس آغاز می شود برای ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان مفید است.

وی در ادامه با اشاره به ابتکار آموزش و پرورش گیلان در برگزاری لیگ علمی خاطرنشان کرد: این رقابتها در ایجاد انگیزه دانش آموزان بسیار مؤثر و فرصتی برای یادگیری مشارکتی آنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: این رقابتهای علمی حسّ همکاری گروهی را تقویت می کند و سبب تمرکز در فرآیند یادگیری دانش آموزان می شود. جهان آرای افزود: برگزاری لیگ علمی آمادگی ذهنی و روحیه پرسشگری در آنان را تقویت می کند و به نوعی تمرین زندگی جمعی در بین دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه همه‌کارهای انجام‌شده در طول روز با رفتارها، عقلانیت و احساس عجین شده است، افزود: رفتارها و پدیده‌هایی را که از افراد می‌بینیم ممکن است از درصد عقلانیت برخوردار باشد اما قطعاً احساس نیز در عملکرد انسان مشهود است.

در سومین دوره لیگ علمی در سال تحصیلی 97 _ 96 و در پایه هفتم سطح دو، آموزشگاه‌های پروفسور رضا از ناحیه دوم رشت،‌ اندیشه‌های شریف رشت و آموزشگاه غیرانتفاعی رضوانه لنگرود در رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

در پایه هفتم سطح اول نیز آموزشگاه فرزانگان ناحیه دو رشت،‌ آموزشگاه انوارالعلوم ناحیه دو رشت و آموزشگاه شهید بهشتی لنگرود رتبه‌های اول تا سوم این رقابت علمی را کسب کردند.

در پایه هشتم سطح دوم نیز آموزشگاه‌های غیردولتی بهار دانش رشت از ناحیه دو رست،‌ آموزشگاه پروفسور رضا مقام اول تا سوم سومین دوره لیگ علمی آموزشگاه‌های استان گیلان را به نام خود ثبت کردند.

در پایه هشتم سطح اول نیز به ترتیب آموزشگاه‌های میرزا کوچک ناحیه دو رشت،‌ آموزشگاه فرزانگان رشت و آموزشگاه فرزانگان لنگرود حائز رتبه‌های اول تا سوم این دوره از رقابت‌های علمی شدند.

در پایه نهم نیز مدرسه شهید باهنر تالش،‌ پروفسور رضا ناحیه دوم رشت و آموزشگاه شهید باهنر تالش حائز مدال‌های طلا،‌ نقره و برنز شدند.

در پایه نهم سطح اول نیز آموزشگاه‌های دخترانه فرزانگان رشت و آموزشگاه دخترانه انوارالعلوم ناحیه دوم رشت موفق به کسب رتبه‌های برتر اول تا سوم شدند.

در پایان این مراسم نیز با توجه به مدال‌ها و مقام‌های کسب ‌شده،‌ جام طلایی لیگ علمی آموزشگاه‌های استان گیلان به آموزشگاه دخترانه فرزانگان تعلق گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار