در گفت‌وگو با پانا

آخرین وضع طرح «خروج بانوان نخبه از کشور بدون اذن همسر» در مجلس

تهران (پانا) - عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه طرح خروج بانوان نخبه از کشور بدون اذن همسر هنوز در این کمیسیون بررسی مجدد نشده است، گفت این طرح هنوز از کمیسیون امنیت ملی به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع داده نشده است.

کد مطلب: ۸۵۲۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضع  طرح «خروج بانوان نخبه از کشور بدون اذن همسر» در مجلس

حسین رضازاده در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه طرح خروج بانوان نخبه از کشور بدون اذن همسر گفت: ضرورت دارد این طرح برای تأمین حقوق شهروندان بررسی شود و طبیعی است که قانون‌گذار از این طرح حمایت می‌کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این طرح در کمیسیون قضایی بررسی شود و رأی بیاورد برای بررسی در نوبت صحن علنی قرار می‌گیرد.

وی درباره پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی برای خروج بانوان بدون اذن همسر با اجازه دادستانی نیز گفت: این مورد هم باید در کمیسیون قضایی مطرح و بررسی شود تا به جمع‌بندی برسیم.

این نماینده مجلس همچنین درباره خروج بانوانی که در وضع خاص قرار ندارند، گفت: معتقدیم برای خروج همسر به ویژه بانوان از کشور باید دلیل قانع کننده‌ای وجود داشته باشد اما به اعتقاد من چه فردی نخبه یا ورزشکار باشد و چه در این موقعیت نباشد، باید بدون تعصب و با در نظر گرفتن منطق درباره خروج از کشور آن فرد تصمیم‌گیری شود.

رضازاده تصریح کرد: درباره خروج از کشور بانوانی که در وضع خاص قرار ندارند نیز باید موضوع در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شود و نمایندگان به یک جمع‌بندی واحد برسند.

پیشتر ولی‌الله نانواکناری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نهایی شدن طرح خروج بانوان از کشور در کمیسیون متبوعش خبر داد و اعلام کرد که پس از بررسی‌های کارشناسی، این طرح در کمیسیون امنیت ملی با اصلاحیه‌ای رأی آورد.

وی همچنین افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون امنیت ملی اگر شوهر یا ولی دختر بدون دلیل موجه از خروج بانوان نخبه ممانعت کند، دادگاه می‌تواند با نظر فرد به این موضوع ورود کند و مجوز خروج از کشور بانوان را صادر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار