در گفت‌وگو با پانا

نایب‌رئیس فدراسیون کشتی: شاید به دلیل گرانی ارز تیم‌های ملی کشتی به مسابقات جهانی نروند

تهران (پانا) – حمید بنی‌تمیم، نایب‌رئیس فدراسیون کشتی، گرانی ارز و عدم تخصیص ارز مبادله‌ای به این فدراسیون را عاملی دانست که باعث شده 7 اعزام تیم‌های ملی کشتی به تورنمنت‌ها لغو شد.

کد مطلب: ۸۵۲۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
نایب‌رئیس فدراسیون کشتی: شاید به دلیل گرانی ارز تیم‌های ملی کشتی به مسابقات جهانی نروند

حمید بنی‌تمیم در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: عملکرد ملی‌پوشان فراتر از پیش‌بینی ما بود و این اتفاق خیلی خوبی بود. ما در کشتی آزاد پیش‌بینی دو مدال طلا داشتیم اما به سه مدال طلا و برنز رسیدیم. در کشتی فرنگی هم علاوه بر دو مدال طلا، پیش‌بینی کسب دو مدال برنز نداشتیم اما خوشبختانه این اتفاق هم رقم خورد. به نظرم نتایجی که ملی پوشان کسب کردند راضی‌کننده بود.

وی درباره لغو شدن اعزام تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به برخی تورنمنت به علت گرانی ارز گفت: متاسفانه وضع اقتصادی و عدم تخصیص ارز مبادله‌ای از سوی بانک مرکزی به فدراسیون‌های ورزشی و هزینه‌های بلیت که بعضاً 3 الی 5 برابر شده است باعث شده که برخی تورنمنت‌ها را کنسل کنیم و کشتی گیران را اعزام نکنیم و در حال حاضر هفت تورنمنت را لغو کردیم.

بنی‌تمیم درباره ساز و کارهای مقابله با این مشکل گفت: به المپیک نزدیک شده‌ایم و طبیعی است که برای مدال‌آوری در المپیک باید ملی‌پوشان را به رقابت‌های مختلف اعزام کنیم تا به آمادگی و تجربه کافی دست پیدا کنند اما در این میان به نظرم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید رشته‌های المپیکی و غیر المپیکی را از هم جدا کنند. در واقع شرایط اقتصادی به قدری سخت شده است که به نظرم آنها باید بیشتر بر روی رشته‌هایی که قرار است در المپیک مدال بگیرند سرمایه‌گذاری کنند.

نایب‌رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: متاسفانه شرایط اقتصادی در حال حاضر به قدری سخت شده است که اعزام هر تیم به خارج از کشور مبلغ زیادی هزینه می‌خواهد و این هزینه‌ها در توان فدراسیون‌های ورزشی نیست. بودجه ما نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است و این کار را سخت می‌کند.

بنی تمیم درباره تخصیص ارز مبادله‌ای فدراسیون‌های ورزشی گفت: صالحی امیری پیگیر این موضوع است تا با ارز مبادله‌ای بخشی از مشکلات فدراسیون‌ها کم شود البته در این میان فدراسیون هم باید عملکرد کیفی بالایی داشته باشند به این معنی که ملی‌پوشانی به تورنمنت‌های بین‌المللی اعزام شوند که شانس مدال‌آوری آنها بالا باشد. در هر حال وضعیت فعلی کشتی به قدری سخت است که بی‌تعارف بگوییم حتی ممکن است در مسابقات جهانی هم تیم‌های ملی کشتی ما اعزام نشوند.

وی در پایان به وضعیت رضا یزدانی اشاره کرد و گفت: یزدانی از کشتی گیران خوب و فنی ماست اما باید در یک مسابقه شرکت کند تا نظر شورای فنی را جلب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار