داورزنی : آموزش و پرورش،موتورمحرکه ورزش کشور است

تهران (پانا) - نشست مشترک دکتر داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و دکتر حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در خصوص همکاری بیشتر درزمینه برگزاری مطلوب المپیاد استعدادهای برتر ورزشی سال 97 برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۲۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
  داورزنی : آموزش و پرورش،موتورمحرکه ورزش کشور است

ظهر امروزدیدار و نشست دو معاونت ، وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش درخصوص راهکارهای مناسب جهت برگزاری مطلوب المپیاد استعدادهای برتر ورزش و نوع همکاری متقابل در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

دکتر داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در رابطه با برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی اظهار داشت : با برگزاری طرحهای المپیاد توسعه ورزش قهرمانی کشور سرعت بیشتر پیدا خواهد کرد اعتقاد ما بر این است اگر بخواهیم به نتایج مطلوب تربرسیم می‌بایست قاعده هرم که آموزش و پرورش میباشد تقویت کنیم

وی ادامه داد : در زمینه استعدادیابی می بایستی شرایطی را مهیا نمود که فدراسیون‌های ورزشی از ظرفیت مسابقات آموزشگاهها مطلبوب‌تراستفاده نمایند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان افزود :برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در فدراسیون های ورزشی حذف یا کمرنگ شده است بایستی حلقه ها ی آموزش و پرورش و وزارت ورزش وجوانان را بهم وصل کنیم تا بتوان بیشترین استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش را ببریم که در واقع موتور محرک ورزش کشور است. شاکله اصلی تیم های ملی باید از دل ورزش مدارس پیدا شود.

داورزنی برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی را تحرک جدیدی در ورزش کشور دانست و گفت : با احیا ورزش قهرمانی کشور امور پراکنده فدراسیون های ورزشی را هدفمند خواهیم کرد که این امرهمکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کامل تر می شود

داورزنی در ادامه اظهار داشت : طوری برنامه‌ریزی خواهیم نمود که ورزشکاران مستعد از کف مدرسه تا تیم‌های ملی دیده شوند و دو وزارتخانه مهم کشور با یک هدف مشترک می‌توانند بهترین شرایط را برای فرصت سازی مناسب ورزشکاران مهیا نمایند . بدون حضور آموزش و پرورش طرح های استعدادیابی ورزش کشور ابترخواهد ماند. برگزاری المپیاد استعدادهای برترورزشی کشور با همکاری و حمایت آموزش و پرورش برای نخستین بار ، میتواندخیل عظیم استعداد های ورزش کشور که فرصت دیده شدن ندارند را به ورزش کشور معرفی نماید.

معاون توسعه ورزش قهرمانی در خاتمه بیان نمود : با تعامل و تفاهم همدیگر می‌بایست به منافع ملی کشور نگاه شود. وزارت ورزش و جوانان با برگزاری المپیاد استعداد های برتر ورزشی ازظرفیت نیروی انسانی موجود درآموزش و پرورش استفاده بهینه خواهد برد و این باعث پیوند عمیق دو وزارتخانه در آینده نزدیک می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار