باحضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی:

پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

یاسوج(پانا)ـ با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی،پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۲۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر کل نوسازی مدارس، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، رییس سازمان برنامه و بودجه، فرماندار بویراحمد، شهردار یاسوج و اعضای شورای آموزش و پرورش استان برگزار شد.

اولین دستور کار جلسه بررسی وضعیت نیروی انسانی و فضاهای آموزش و پرورش استان با تاکید بر شهرستان بویراحمد بود، مدیر کل آموزش و پرورش با بیان اینکه تا الان سازماندهی و ساماندهی کلیه نیروی انسانی آموزش و پرورش در استان انجام شده، اظهار کرد: در سه ماهه تابستان محل کار 13هزار 500 نیرو انسانی آموزش و پرورش استان انجام شد وابلاغ کامپیوتری بیش از 40 درصد از این افراد نیز صادر شده است.

هادی زارع پور افزود: در بحث ساماندهی بهترین وضعیت نیروی انسانی را در بین استانهای کشور داشتیم.

وی گفت: 90 درصد نیروی انسانی آموزش و پرورش استان در حوزه آموزش، 5 درصد در حوزه اداری و 5 درصد در حوزه خدماتی مشغول به کار هستند.

زارع پور با اشاره به اینکه جمعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش رو به پیری است افزود:4 هزار 187 نفر در رده 25تا 30 سال خدمت هستند که باید فکر اساسی برای جایگزینی انها در آینده شود.

سال 1400 سال بحرانی آموزش و پرورش

مدیر کل آموزش و پرورش استان سال 1400 را سال بحرانی آموزش و پرورش کشور بیان کرد و گفت: تا این سال سیصد و چهار هزار نفر از آموزش و پرورش خارج می شوند.

زارع پور نحوه ورود به آموزش و پرورش استان را از طریق کنکور سراسری و آزمون استخدامی دانست و افزود: در دولت تدبیر و امید 1800 نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به کار گرفته شده اند.

وی با بیان اینکه 75 درصد دانش آموزان استان در شهرها و 25 درصد در روستاها تحصیل می کنند گفت: 48 درصد جمعیت دانش آموزی استان را دختران و 52 درصد این جمعیت را پسران تشکیل می دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حد نصاب جمعیت دانش آموزی در مدارس متوسطه اول نباید کمتر از 40 نفر و در مدارس متوسطه دوم نباید از 60 نفر کمتر باشد، افزود: 776 مدرسه زیر 10 نفر در استان وجود دارد. امسال مدارس یک نفری را جمع آوری وهزینه ایاب و ذهاب این دانش آموزان را جهت تحصیل در نزدیکترین مدرسه به خانواده آنها پرداخت می کنیم.

شهرستان بویراحمد بیشترین مشکل را در تامین فضای آموزشی دارد

مدیر کل آموزش و پرورش با اینکه در زمینه فضای آموزش بیشترین مشکل را در شهرستان بویراحمد و در حاشیه شهر یاسوج داریم اظهار کرد: 30 درصد فضاهای آموزشی در استان غیر استاندار و نیازمند تخریب و یا نیازمند مقاومت سازی هستند، 5 درصد استیجاری و 65 درصد استاندار هستند.

زارع پور تامین زمین برای احداث مدرسه را از مشکلات آموزش و پرورش در حاشیه شهرها دانست و گفت: هیچ گونه ردیف بودجه ای برای تملک این زمین ها نداریم.

افتتاح 165 کلاس درس در مهرماه

در ادامه نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به افزایش جمعیت، ایجاد و رشد زیرساخت ها در شهرستان بویراحمد ضروری است.

غلام محمد زارعی با اشاره به روند افزایش جمعیت شهر یاسوج و ضرورت بهبود خدماتی و زیرساختی، تصریح کرد: در شهر یاسوج ماهیانه و به شکل میانگین درخواست ۷۰۰ انشعاب برق وجود دارد.

زارعی با بیان اینکه ۴۵ درصد جمعیت استان شهری و ۵۵ درصد آن روستایی است، عنوان داشت: توجه مناسب به توسعه زیرساختی و خدماتی در روستاها مورد تاکید است.

زارعی به وضعیت مدارس استان اشاره کرد و گفت: مهرماه سال جاری ۱۶۵ کلاس درس در استان افتتاح و تحویل داده می شود که نقش این موارد در رشد آموزشی و زیرساختی این بخش مناسب است.

وی افزود: ‌امید است با توسعه بیش از پیش زیرساخت های آموزشی، مشکلات فیزیکی مدارس به حداقل برسد.

اختصاص 15 میلیارد تومان به مدارس زلزله زده

در پایان استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۵ میلیارد تومان به استان در راستای جبران خسارات زمین لرزه ۵.۲ ریشتری به حوزه مدارس تخصیص داده شده، اظهار کرد: اعتبارات نوسازی مدارس استان در سال جاری ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و دولت کمک های خوبی در این بخش دارد که با احتساب تخصیص بازسازی مدارس آسیب دیده در زلزله، پوشش اعتباری قریب به ۴۰ میلیارد تومان محقق می شود.

علی محمد احمدی با بیان اینکه مدیران متولی حوزه آموزش و پرورش می توانند از ظرفیت خیرین و کمک های غیر دولتی برای ارتقای ظرفیت ها و بهبود زیرساخت های آموزشی بهره بگیرند، عنوان داشت: این موضوع به معنای عدم کمک دولتی نیست و دولت نیز کمک های خوبی در این بخش ها داشته است.

مدیر ستادی نمی خواهم / تمرکز آموزشی به جای خدمات رسانی

استاندار با تاکید بر فعالیت میدانی و عملیاتی مدیران و رصد مشکلات از نزدیک، ابراز داشت: من مدیر ستادی نمی خواهم و مدیری توانمند است که نسبت به رصد و رفع عملیاتی مشکلات اقدام کند.

احمدی به مشکلات زیرساختی مدارس استان اشاره کرد و بیان داشت: اقدامات مناسبی برای توسعه و تجهیز مدارس و بهبود ظرفیت ها برای بازگشایی مدارس انجام شده است.

وی افزود: علیرغم همه اقدامات، تاکید ما برتلاش شبانه روزی، سرعت بخشی به خدمات رسانی و افزایش کیفیت خدمات است.

استاندار با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از مدارس ما یک تا ۱۰ دانش آموزی است، خاطرنشان کرد: این موضوع اقتصادی نیست و باید مدل ارائه خدمت جدید تهیه شود و پوشش آموزشی جامعه هدف به شکل کارشناسی شده و اصولی انجام شود.

وی افزود: ما موظف به خدمات رسانی هستیم، اما باید مدل صحیح در حوزه پوشش تحصیلی مدارس یک تا ۱۰ نفره داشته باشیم که با تمرکز آموزشی به جای خدمات رسانی پرکنده، خروجی بهتری به دست آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار