امسال یک هزار و 241 نفر در تالش باسواد می شوند

رشت(پانا)-رئیس نهضت سواد آموزی تالش گفت: سهم امسال این شهرستان در رفع بیسوادی، آموزش خواندن و نوشتن به یک هزار و 241 نفر است که با همکاری آموزشیاران و مدیران مدارس برای تحقق آن تلاش می کنیم.

کد مطلب: ۸۵۲۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
امسال یک هزار و 241 نفر در تالش باسواد می شوند

نقی بقائی عصر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی مبارزه با بی سوادی هشت سپتامبر مصادف با 17 شهریور،در سالن مصطفی خمینی تالش اظهار داشت: نهضت سواد آموزی این شهرستان امسال 249 نفر را در دوره انتقال مفاهیم علمی و سواد آموزی و 280 نفر را در دوره تحکیم مبانی سوادآموزی پوشش خواهد داد.
وی ادامه داد: سال گذشته یک هزار و 139 نفر در دوره های سوادآموزی، 217 نفر در دوره انتقال مفاهیم و 270 نفر در دوره تحکیم مبانی سوادآموزی شرکت کرده بودند.
غلامرضا لاله دوست رئیس اداره سنجش و ارزشیابی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان نیز در این آئین گفت: امسال سال سوادآموزی و توسعه مهارت هاست و باید از ظرفیت مدیران مدارس و دهیاران، در ریشه کنی بی سوادی در استان استفاده شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار تالش نیز با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش گفت: اهمیت سوادآموزی پس از انقلاب اسلامی موجب تشکیل نهضت سوادآموزی با فرمان امام (ره) در کشور شد.
زینب افراز افزود: سواد از عوامل کاهش آسیب پذیری کشورها و توسعه آنهاست و در ایران، علاوه بر آموزش های رسمی در مقاطع مختلف تحصیلی، به سوادآموزی اهمیت داده می شود.
وی بیان کرد: استفاده از فرزندان به عنوان نیروی کار و دوری بچه ها از علم و دانش به علت فقر مالی، از دلایل بیسوادی در برخی روستاها و مناطق عشایرنشین است و این ضعف ها باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.
در همایش گرامیداشت روز جهانی مبارزه با بیسوادی در تالش، بیش از 200 سواد آموز شرکت کرده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار