مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران:

«رفتار راهبرانه» جایگزین رفتار رئیس‌مآبانه در برخورد با دانش‌آموزان و اولیاء شود

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران گفت: «مدیریت در آموزش کیفی، نیاز به رفتار حرفه‌ای با دانش‌آموزان و اولیا دارد که برای رسیدن به آن باید رفتار راهبرانه جایگزین رفتار رئیس‌مآبانه شود.»

کد مطلب: ۸۵۲۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
«رفتار راهبرانه» جایگزین رفتار رئیس‌مآبانه در برخورد با دانش‌آموزان و اولیاء شود

عسکری نیکزاد در جلسه شورای دبیران که در مانور بازگشایی مدرسه ابتدایی هیئت امنایی علی‌پور در شهرستان ساری برگزار شد، سهم عادلانه از زندگی در میان دانش‌آموزان را منوط به حضور در فضای سالم تعلیم و تربیت برشمرد و اظهار کرد: «یادگیری پایدار زمانی در دانش‌آمپز شکل می‌گیرد که او با آن‌چه آموخته ارتباط برقرار کندکند و به همین دلیل است که دیگر اندازه‌گیری کمی یادگیری از ابتدایی حذف شده و یادگیری کیفی جایگزین آن شده است.»

او آموزش کیفی را در گرو بهره‌مندی از توانمندی معلمان و به‌کارگیری برنامه‌ بلند مدت دانست و گفت: «معلمان باید به سطحی از توانمندی برسند که نیاز به ارائه برنامه از سطح بالاتر نباشد و هر کلاس و هر معلمی سرفصل‌های مرتبط با شرایط دانش‌آموزانش را خود ارائه دهد.»

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران یادآور شد که در صورت موفقیت در آموزش کیفی و یادگیری پایدار، اهداف هدایت تحصیلی که در حال حاضر در پایه هفتم پیگیری می‌شود، در مقطع ابتدایی به دست خواهد آمد.

نیکزاد گفت: «مدیریت در آموزش کیفی، نیاز به رفتار حرفه‌ای با دانش‌آموزان و اولیا دارد که برای رسیدن به آن باید رفتار راهبرانه جایگزین رفتار رئیس‌مآبانه شود.»

او میسر شدن رفتار راهبرانه را منوط به فرآیندی مشخص دانست که تمام سطوح از مدیران تا معلمان را در برگیرد و تأکید کرد: «در این میان ایجاد انگیزه درونی در دانش‌آموزان، به‌کارگیری خلاقیت در کار و توجه به اصل تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان در رسیدن به آموزش کیفی باید مورد توجه باشد.»

نیکزاد به مثلث طراحی، اجرا و ارزشیابی اشاره کرد و ادامه داد: «معلم باید طرح درس داشته باشد و طراحی او واقعی باشد نه آن‌قدر ایده‌آل که قابل اجرا نباشد.»

این مسئول بر ایجاد نشاط در مدارس تأکید و عنوان کرد: «شادی کوتاه مدت است و نشاط ماندگاری دارد. مدرسه شاد و بانشاط نیاز به توجه به فضاهای فیزیکی، موسیقی سالم، ورزش، جشن‌های مذهبی و ملی، مسابقاتی که جنبه سرگرمی دارند، خواندن کتاب‌های طنز و محبت‌های بی‌عوض‌وغرض دارد.»

مدیرکل آموزش‌پرورش مازندران بر لزوم احصا کمبودها و مشکلات مدارس تا روز بازگشایی رسمی در اول مهر و گزارش و رفع آن‌ها نیز تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار