دادستان تبریز: توجیه اولیاء در خصوص لزوم امنیت سرویس مدارس/صلاحیت اخلاقی رانندگان تایید شود

تبریز(پانا)- دادستان عمومی و انقلاب تبریز در خصوص توجیه اولیاء نسبت به لزوم امنیت سرویس مدارس تاکید کرد و گفت: نباید کمتر بودن هزینه ی برخی سرویس های غیر مجاز خانواده ها را ناخواسته به کار غیر امن سوق دهد.

کد مطلب: ۸۵۲۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
دادستان تبریز: توجیه اولیاء در خصوص لزوم امنیت سرویس مدارس/صلاحیت اخلاقی رانندگان تایید شود

موسی خلیل اللهی در گردهمایی هماهنگی و توجیهی بازگشائی مدارس و سرویس های حمل و نقل دانش آموزان مدارس استان در مجتمع فرهنگیان تبریز گفت: همیشه گفته ایم که مدرسه خانه دوم است و تقریبا یک سوم وقت دانش آموزان در مردسه می گذرد و لازم به ذکر است که سرویس را خانه سوم دانش آموزان عنوان کرد چرا که اگر سرویس امن تامین نشود نارسایی ها و صدمات جبران ناپذیری را شاهد خواهیم بود.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز امنیت سرویس مدارس را از دو دیدگاه وضعیت فیزیکی ماشین و وضعیت خود راننده عنوان کرد وافزود: بررسی راننده از نظر روحی و روانی، سوابق کیفری و حسن شهرت حتما توسط نیروی انتظامی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: گاها شاهد مشارکت مدیران مدارس در سرویس مدارس نبوده ایم و آموزش و پرورش در تعیین مدیران مدارس این موضوع را مدنظر قرار دهند تا سلامت اخلاقی و نظم و انظباط راننده در طول سال توسط مدیران مدرسه نظارت شود.

خلیل اللهی تصریح کرد: برخی مواقع سرویس های غیرمجاز و غیررسمی به خاطر پیشنهاد نرخ پایین مورد استقبال اولیا بوده که بهتر است در این خصوص اولیا توجیه شوند و از مداخله افراد در این خصوص در مدارس جلوگیری شود.

دادستان تبریز صدور مجوز برای مدارس غیردولتی با استعلام از سازمان ترافیک در خصوص استقرار را خواستار شده و متذکر شد: ظرفیتی استاندارد برای سرویس مدارس تعریف شود تا بیشتر از گنجایش خود دانش آموزان را حمل نکنند و صلاحیت اخلاقی رانندگان بررسی شود و صدور کارت شناسایی برای رانندگان ضروری ست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار