شهردار اردبیل:

اجرای برنامه‌های فرهنگی در اردبیل تداوم می‌یابد

اردبیل (پانا) - شهردار اردبیل گفت: طرح «هر عزادار، یک پاکبان محرم» در ایام ماه محرم در سطح شهر اردبیل اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۲۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه‌های فرهنگی در اردبیل تداوم می‌یابد

حمید لطف‌اللهیان در جلسه هماهنگی اجرای طرح پاکبان محرم در اردبیل اظهار داشت: طرح «هر عزادار، یک پاکبان محرم» در ایام ماه محرم در سطح شهر اردبیل اجرا می‌شود که شعار این طرح «شهری به پاکی دل‌های عزادارانش» در نظر گرفته شده است و اقدامات فرهنگی در راستای ترغیب مردم برای مشارکت در این طرح انجام می‌شود .

وی با اشاره به استقبال عمومی از اجرای طرح پاکبان محرم در روزهای تاسوعا و عاشورای سال‌های گذشته تصریح کرد: پاکیزه نگه داشتن معابر و خیابان‌ها با استفاده از ظرفیت مردمی و جمع‌آوری زباله‌های نذورات در سطح شهر از مهمترین اهداف اجرای این طرح بوده که این امر نیازمند فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی است .

شهردار ادبیل افزود: اردبیل نخستین شهری بوده که این طرح در آن اجرا و به عنوان الگویی برای سایر شهرهای کشور معرفی شده است که تلاش و جدیت بر این است تا با جلب هر چه بیشتر مشارکت مردمی زمینه برای اجرای بهتر این طرح را در مقایسه با سال‌های گذشته در استان فراهم آوریم .

لطف‌اللهیان از مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرای این طرح در شهر اردبیل خبر داد و گفت : سازمان‌های مردم‌نهاد در تمامی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی که توسط شهرداری اجرا می‌شود مشارکت و همکاری لازم را داشته و در پیشبرد اهداف توسعه فرهنگی شهر یاریگر شهرداری هستند .

وی ماه محرم را فرصتی مناسب برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: با توجه به مشاکت بالای مردمی در مراسم و آئین‌های عزاداری ماه محرم باید تلاش کنیم تا از این فرصت برای فرهنگسازی توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهر اردبیل استفاده کنیم .

شهردار اردبیل توسعه حقوق شهروندی و نگاه توسعه یافتگی با محوریت انسان توسعه‌یافته را از رویکردهای اصلی و مهم برنامه‌ریزی شهری و عامل توسعه و پیشرفت در اردبیل دانست و بیان کرد: در این زمینه فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی نقش و اهمیت بسزایی دارد که انتظار می‌رود نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه بیش از گذشته پررنگ‌تر شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار