معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان: معلمان انتظارات خود را به دانش‌آموزان منتقل کنند

تهران (پانا) - معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تبدیل محدودیت به فرصت را یکی از ویژگی‌های معلمان ممتاز دانست و تاکید کرد که معلمان باید انتظارات خود از دانش‌آموزان را به روشنی به او منتقل کنند.

کد مطلب: ۸۵۲۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان: معلمان انتظارات خود را به دانش‌آموزان منتقل کنند

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، معصومه علی‌نژاد در کارگروه نحوه ساماندهی نو دانشجویان گفت: «دانشگاه فرهنگیان یک مسئله فرابخشی و ملی است، مدیران واحدهای دانشگاهی تشکیل تشکل‌های دانشجویی و استادان و حمایت از نوآوری‌های دانشجومعلمان را در دانشگاه‌ها باید مدنظر قرار دهند و از مشارکت سازمان‌ها و دانشگاه‌های دیگر استفاده کنند و از راهکارهای آن‌ها نیز بهره‌مند شوند.»

او افزود: «مدیران نباید وظایف‌شان را نسبت به دانشجومعلمان فراموش کنند و گام‌های لازم برای ارتقا و توسعه و تعالی دانشگاه فرهنگیان بردارند. مسئولیت داشتن در دانشگاه فرهنگیان و فراهم‌کردن زمینه و بستر مناسب برای تربیت معلم موضوعی خطیر و مهم تلقی می‌شود. خدمت در دانشگاه فرهنگیان یک افتخار است که نصیب ما شده است.»

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: «اساس توسعه کشور، علم و معرفت دانشجو است. دانشجومعلمان براساس آموزه‌های دینی، دستاوردهای توسعه‌ای جوامع انسانی و تجارب، دانشجوی عادی نیستند بلکه گروهی نخبه و ویژه محسوب می‌شوند. وظیفه دانشجو می‌تواند متناسب با نیازهای جامعه انعطاف داشته باشد، دانشجوی امروزی باید با سرعت بخشیدن به چرخه‌های تکتولوژی نقش خود را به خوبی ایفا کند.»

علی‌نژاد شوراهای صنفی را بازوان مدیریت دانست و افزود: «تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های دانشجویی که به صورت داوطلبانه با حضور خود دانشجومعلمان شکل گرفته است و شروع به فعالیت می‌کند باید بیشتر تقویت شود و این احساس مشارکت در فعالیت‌های دانشگاه باید در وجود همه دانشجویان شکل بگیرد.»

او گفت: «باید برای ایجاد شادابی و نشاط محیط‌های پردیس‌ها و مراکز تلاش بیشتری کرد و از طرفی معلمان نیز باید همواره جو حمایتی و تشویق‌کننده ایجاد کنند تا دانش‌آموزان فعالانه در فرآیند یاددهی یادگیری شرکت کنند. علاوه بر این معلم باید انتظارات خود را از دانش‌آموز به روشنی به او منتقل کند.»

علی‌نژاد ادامه داد: «تبدیل محدودیت به فرصت یکی از ویژگی‌های معلمان ممتاز است. دانشجویان طلایه‌داران نسل جدید هستند و باید تلاش کنند تا بهترین فرصت‌ها را بیابند و برای تمرین بروز خلاقیت‌ها و پویایی تعلیم و تربیت تلاش کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار