معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرروش در مشهد :

توسعه فعالیت ورزشی در مدارس ، زمینه ساز ایجاد نشاط اجتماعی است

مشهد (پانا)- معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش کشور گفت: خزانه استعدادهای سرشار ورزشی آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۵۲۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
توسعه فعالیت ورزشی در مدارس ، زمینه ساز ایجاد نشاط اجتماعی است

مهرازد حمیدی در همایش تجلیل از مدال ستارگان ورزش دانش آموزی خراسان رضوی اظهار داشت: دانش آموزان استان خراسان رضوی موفق به کسب 132 مدال طلا، 98 مدال نقره و 127 مدال برنز شدند.
معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش کشور با بیان این که ایران در مسابقات جاکارتا با کسب 19 مدال طلا و 19 مدال نقر مقام نوزدهم آسیا را کسب کرد ادامه داد: اگر ترکیب 132 مدال طلای خراسان رضوی در این مسابقات بود موفق به کسب مقام چهارم آسیا می شدیم.
وی با تاکید بر این که استعدادهای دانش آموزان خراسان رضوی در زمینه ورزش ستودنی است بیان کرد: کسب 132 مدال طلا به این معناست که نظام آموزشی خراسان رضوی برای آماده سازی تیم های ورزشی دانش آموزان روانشناسی ورزشی غیرمحسوس انجام داده است.
وی با بیان این که خزانه استعدادهای ورزشی کشور در نظام تعلیم و تربیت قرار دارد عنوان کرد: 14 میلیون دانش آموز که از گذرگاه تعلیم و تربیت عبور می کنند همان استعدادهایی هستند که ورزش کشور باید برای شکوفایی آنها برنامه ریزی کند.
حمیدی گفت: زمانی که ورزش کشور نسبت به ورزش دانش آموزی احساس بی نیازی کند ورزش ملی خشکیده می شود و زمانی که به این ورزش تکیه کند شکوفا خواهد شد.
وی با اشاره به این که خزانه استعدادهای سرشار ورزشی آموزش و پرورش است خاطر نشان ساخت: هم اکنون 33 هزار مربی تربیت بدنی در نظام آموزشی کشور دانش آموزان با استعداد برتر ورزشی را غربالگری می کنند و می توانیم بگوییم که ورزش دانش آموزی اکنون به بلوغ رسیده است و می تواند در آینده موجب افتخار کشور ایران شود.

299 میلیارد تومان بودجه حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش است
معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش کشور گفت: بودجه ما نسبت به سال 92 حدود سی برابر شده است و هم اکنون ردیف بودجه 299 میلیارد تومان می باشد
دکتر حمیدی در حاشیه مراسم تجلیل از ستارگان ورزش دانش آموزی خراسان رضوی و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال تلاش کردیم تا با توسعه فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی مهری شاد و با نشاط داشته باشیم.
معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش کشور ادامه داد: نکاه ما متمرکز بر مدرسه محوری است و تمام قعالیت ها را به طرف مدرسه بردیم.
وی بیان کرد: قبل از آغاز مهر ماه برای آغاز مدارس کاروان های ابزار ورزشی را در تمام استان ها به طرف مناطق محروم گسیل کردیم که بخش از آن به ارزش ریالی 12 میلیارد ریال و 71 هزار قلم کالای ورزشی در خراسان رضوی ارسال شد.
حمیدی خبر داد: از سال جاری انجمن ها و تشکل های ورزشی در مدارس با رهبری خود دانش آموزان شکل می گیرد
وی این اقدام را منجر به حضور دانش آموزان در صحنه های ورزشی و تربیت بدنی دانست و گفت: حیات پویا، کانون های ورزشی درون مدرسه ای و مسابقات منطقه ای و استانی در سال تحصیلی جدید با قوت بیشتری اجرا می شود.
وی در خصوص بودجه حوزه تربیت بدنی اظهار داشت: بودجه ما نسبت به سال 92 حدود سی براربر شده است؛ ردیف بودجه 299 میلیارد تومان می باشد و از این اگر 50 درصد آن هم تخصیص یابد باز هم می توان گفت که نسبت به سال 92حدود 15 براربر افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: اما وزارت آموزش و پرورش و فعالیت های ورزشی دانش آموزی یک دریا است و هر چه بتوانیم از حمایت کنیم باز هم جا برای کار کردن دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار