19 مجوز احداث نیروگاه‌ گازی در آذربایجان غربی صادر شد

ارومیه (پانا)- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای احداث 19 نیروگاه گازی در استان مجوز صادر شده، گفت: از این تعداد یک نیروگاه با ظرفیت هفت مگاووات فعال است و یک نیروگاه نیز تا اوایل مهرماه راه اندازی می شود.

کد مطلب: ۸۵۲۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
19 مجوز احداث نیروگاه‌ گازی در آذربایجان غربی صادر شد

اکبر حسن بگلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی افزود: برای راه اندازی هر مگاوات نیروگاه گازی 60 میلیارد ریال اعتبار لازم است و تا پایان سال جاری نیز هفت مگاوات دیگر در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های تولید پراکنده از جهت جذب سرمایه‌های متوسط و تامین انرژی اهمیت ویژه‌ ای دارد، ادامه داد: یکی از مزیت های این نیروگاه‌ ها، ویژگی تولید پراکنده آنهاست که ضمن بهبود برخی از پارامترهای شبکه به دلیل متمرکز نبودن تولید از دیدگاه پدافند غیرعامل بسیار با اهمیت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با بیان اینکه نیروگاه‌های تجدیدپذیر نوع دیگری از نیروگاه‌هایی است که در دسته انرژی نو و تولید پراکنده قرار می‌ گیرد، گفت: در این زمینه نیز برای 22 نیروگاه مجوز بهره برداری صادر شده و 6 نیروگاه با ظرفیت حدود 23 مگاوات، زمین مورد نیاز را تحویل گرفته اند؛ هفت مگاوات از این نیروگاه ها در حال بهره برداری است.

حسن بگلو بیان کرد: افرادی که انشعاب برق دارند می توانند به اندازه انشعاب خود تا سقف 100 کیلووات نسبت به نصب سیستم خورشیدی اقدام کنند.

وی با اشاره به خرید تضمینی برق از مشترکان خانگی، گفت: در صورت تولید برق توسط مشترکان با استفاده از سیستم‌های خورشیدی و بادی، برق تولید شده آنان را 13 برابر قیمت فروش خریداری می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار