هنر و آگاهی عنصر بالندگی انسان است

کاشان (پانا) - سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: در تاریخ تمدن بشر، هنر و آگاهی عنصر تحول و بالندگی و سازندگی انسان مورد توجه بوده و از فضیلتهایی است که در تعالیم دینی به مسلمانان سفارش شده است.

کد مطلب: ۸۵۲۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
هنر و آگاهی عنصر بالندگی انسان است

حسین معافی در گفت و گو با پانا کاشان در آیین خوشنویسی با طعم کتاب اظهار کرد: سرزمین ما از دیر باز با خوشنویسی رابطه محکم داشته و به عنوان موثرترین اثر در تربیت به کار گرفته می شود تا پیام مکتب توحیدی در قالبی زیبا و جذاب به پیروان شریعت الهی رسانده شود.

وی افزود: کتاب و هنر به عنوان وسیله های پیشرفت بشری نقشی مهم و انکار ناپذیر در روند توسعه و تکامل جامعه داشته اند به طوری که اگر نویسنده و هنرمند وجود نداشتند، تکامل جوامع انسانی نیز این گونه نبود.

وی تصریح کرد: شناخت استعدادهای متنوع جوانان و هدایت آن در مسیر شکوفایی، مسوولیتی است که بر عهده مربیان متعهد است تا با ارائه برنامه های نشاط آور هنری نسل جوان را با علا یق و سلیقه های مختلف تربیت کنند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از این گونه فعالیتها برای تعالی جامعه بهره مند می شود.

وی گفت: هنر متعالی در خدمت ترویج ارزش های اخلا قی و رشد شهروندان است و تالیف و نگارش کتاب نیز بخشی از این رسالت اجتماعی است که امروز در آیین خوشنویسی با طعم کتاب، شاهد آن بودیم و امیدواریم آثار آن در تشویق نسل جوان برای کسب آثار هنری بیشتر ظهور و بروز پیدا کند.

معافی افزود: تلاش می کنیم از دستاوردهای سال کاشان، پایتخت کتاب ایران ، با جلب مشارکت همگانی برای نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه استفاده کنیم تا آگاهانه زیستن را به عنوان میراث گرانبها به نسل کودک و نوجوان منتقل شود.

کارگاه نگارش یک روزه شعر کتاب با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با حضور هنرمندان عضو انجمن خوشنویسان کاشان، آران وبیدگل، نطنز، بادرود و نوش آباد در بوستان کتاب کاشان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار