استاندار خوزستان در نشست شورای آموزش و پرورش اعلام کرد:

اعطای یک هزار بورس تحصیلی به دانش آموزان مناطق کم برخوردار خوزستان

اجرای طرح مدرسه مجازی از مهرماه

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان در جلسه شورای آموزش و پرورش از آغاز اعطای یک هزار بورس تحصیلی به دانش آموزان مناطق کم برخوردار استان، اختصاص 250 میلیارد ریال اعتبار جهت تجهیز مدارس مناطق کم برخوردار و شروع اجرای طرح مدرسه مجازی دختران متوسطه اول و افتتاح 576 کلاس درس در خوزستان از مهرماه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۲۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اعطای یک هزار بورس تحصیلی به دانش آموزان مناطق کم برخوردار خوزستان

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه برنامه های گسترده ای جهت آغاز باشکوه سال تحصیلی تدارک دیده شده است، اظهار کرد: هوشمندسازی مدارس استان، استفاده از ظرفیت مشارکتی جامعه و بسیج تمام امکانات دستگاه های اجرایی از جمله مهمترین راهبردهای مجموعه اجرایی استان جهت آغاز هر چه باشکوه تر سال تحصیلی است.

وی با اشاره به ساز و کار اجرای طرح جامع بورس تحصیلی دانش آموزان مناطق کم برخوردار استان، توضیح داد: شرایظ لازم جهت دریافت بورس تحصیلی مهرماه توسط آموزش و پرورش اعلام خواهد شد. پس از دریافت آمار اولیه افراد و پردازش اسامی نهایتا تا قبل از پایان دی ماه این بورس به افراد دارای شرایط لازم اعطا خواهد شد. در این طرح تمام هزینه های تحصیلی این دانش آموزان مناطق کم برخودار از محل منابع استانی و همچنین مشارکت های مردمی تامین خواهد شد.

شریعتی در ادامه با برشمردن سایر طرح های راهبردی مجموعه اجرایی استان در حوزه آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: طرح شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سال گذشته با موفقیت اجرا شد که نتیجه آن جذب 1 هزار و 130 بازمانده از تحصیل بود. امسال نیز با هماهنگی و هم افزایی آموزش و پرورش و سایر دستگاه های مرتبط این طرح برای دومین سال پیاپی تا ریشه کن شدن پدیده بازماندگی از تحصیل به اجرا درخواهد آمد.

استاندار خوزستان در ادامه با تاکید بر توجه ویژه به تحصیل دختران در استان، تصریح کرد: طرح ایجاد مدرسه مجازی دختران به صورت ویژه و برای اولین بار در کشور در استان خوزستان اجرایی خواهد شد. در این طرح دانش آموزان دختر بازمانده از تحصیل در دوره متوسطه اول تحت پوشش آموزش های مجازی قرار می گیرند. محتوای آموزشی این طرح نیز توسط وزارت آموزش و پرورش تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی در خوزستان اجرا خواهد شد، عنوان کرد: دانش آموزان دختری که به دلایل مختلف از جمله مسائل فرهنگی و جغرافیایی امکان ادامه تحصیل در مدرسه را ندارند تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت و محتوای آموزشی را به صورت پیوسته از طریق بستر مجازی دریافت خواهند کرد.

شریعتی ادامه داد: با جذب 250 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شورای اجتماعی کشور روند تجهیز مدارس مناطق کم برخوردار خوزستان آغاز شده است. امیدواریم در آغاز سال تحصیلی تمام مدارس آماده پذیرش دانش آموزان را داشته باشند.

وی در عین حال با اظهار اینکه توجه به دانش آموزان کنکوری از اولویت های دیگر مجموعه اجرایی استان است، توضیح داد: طرح جامع حمایت از دانش آموزان کنکوری مناطق کم برخوردار شهرهای استان نیز در دست اجراست. در این طرح از موسسات مطرح آموزش کنکور در کشور دعوت به فعالیت شده است تا خدمات کامل مشاوره ای، تحصیلی و کنگوری خود را به دانش آموزان مناطق کم برخودار ارائه دهند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان در ادامه با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه فرمانداران، بخشداران و دهیاران در امر کمک به مجموعه تعلیم و تربیت استان، گفت: به فرمانداران دستور می دهم از هیچ تلاشی برای کمک به بازگشایی مهر فروگذاری نکنند. همه باید در کنار آموزش و پرورش باشیم تا مهرماه امسال هر چه باشکوه تر شاهد حضور بیش از یک میلیون دانش آموز خوزستانی در 8 هزار مدرسه استان باشیم.

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به جذب نیروهای حق التدریس در خوزستان، خاطرنشان کرد: ایجاد بستر برای جذب بیش از 4 هزار نیروی حق التدریس در استان کار بسیار پسندیده ای بود. متولیان تعلیم و تربیت در استان با وجود تمام مشکلات پیش رو نسبت به امر بهبود وضعیت نیروی انسانی اهتمام ویژه ای داشته اند که شایسته تقدیر و تشکر است.

شریعتی در پایان یادآور شد: همزمان با آغاز مهرماه 576 کلاس درس در سراسر استان به بهره برداری خواهد رسید. همچنین تا پایان سال 500 کلاس درس جدید به چرخه تعلیم و تربیت اضافه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار